Din Volvo är surfklar

I din Volvobil sitter ett kontantkort från Telenor. Du är alltså uppkopplad överallt där vi har täckning. Perfekt om du vill lyssna på Spotify i bilen eller koppla upp hela familjen när ni är på resa.

Enkelt att ladda

Via appen Telenor Ladda fyller du enkelt på med mer surf. Du kan också ladda här. Väljer du att prenumerera på laddningar så bjuder vi på var sjätte laddning.

Bilsurfa i Europa

Om du ska ut på vägarna i ett EU- eller EES-land så är det inga problem. Surfen i bilen funkar fint även där.

Surf för hela året

Som Volvo-kund kan du ladda bilen med surf för hela året. För bara 325 kr laddar du på 10 GB som gäller i hela 12 månader.

Ladda ned appen Telenor Ladda

Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

Vanliga frågor

  • När du installerat appen Telenor Ladda behöver du skapa ett konto för att kunna logga in. Ange mobilnumret på kontantkortet som du vill ladda eller se saldot på. Mobilnumret till ditt kontantkort hittar du på förpackningen.

  • Vi rekommenderar att du väljer att prenumerera på en laddning till ditt kort, det betyder att ditt kort laddas automatiskt varje månad och dessutom får du var sjätte laddning gratis. Prenumerationen fungerar endast på månadsladdningar. Du kan såklart också ladda ditt kort när du vill. 


    För att ladda ditt Volvo-kontantkort med mer surf, väljer du surfladdningarna. Laddningarna fungerar både i Sverige och inom EU och EES. I appen kan du betala laddningarna med betalkort, direktbetalning via Internetbank och med Swish. 

  • Välj: 

    1. Inställningar
    2. Kommunikation
    3. Internet via bilmodem
    4. Skicka kod för förfrågan
    5. Skriv *121# och tryck Skicka

     

Om något skulle krångla

  • Våra surfladdningar är giltiga i en månad, ett halvår eller i ett år. Kontrollera i appen om ditt kort har en aktiv laddning. Om du inte har laddat ditt kort inom ett år, inaktiveras kortet. Kontakta Telenors kundservice på 020-222 222 för att aktivera det på nytt. 

    Får du upp ett felmeddelande i bilens display om att du har fel APN-inställningar? Då är det också dags att ladda ditt kontantkort.

  • Vänta en stund och försök igen. Du kan även gå in i appen Telenor Ladda och kontrollera att ditt kontantkort fortfarande är aktivt. Kontantkort inaktiveras om de inte blir laddade inom 12 månader. Du är även välkommen att kontakta Telenors kundservice på 020-222 222.