Hemtelefoni för 149 kr i månaden

Det kan ibland vara skönt att ha ett nummer till hela familjen. Att kunna lämna ifrån sig sin smartphone och samtidigt bli nådd om något händer. Oavsett om du är i vardagsrummet, stugan eller på båten. Så länge det finns täckning finns det hemtelefoni.

Du får telefonen på köpet

Obegränsade samtal inom hela Sverige. Du väljer själv om du vill behålla ett befintligt hemnummer eller om du vill få ett nytt.

Väljer du hemtelefoni med 24 månader bindningstid ingår mobilen Doro PhoneEasy 530x med bordsladdare och headset.

Fria samtal
Fast månadskostnad
Mobil ingår vid 24 månaders bindningtid

Priserna ovan gäller vid 24 månaders bindningstid om inte annat anges (här hittar du prislista för hemtelefoni). 

Beställ smidigt direkt här på telenor.se 

Fyll i formuläret för att beställa Telenor Hemtelefon Fastpris med 24 månaders bindningstid tillsammans med en Doro Phone Easy 530X. Fria samtal inom Sverige för en totalkostnad på 149 kr/mån.

Fullmakt för överflyttning av ditt nuvarande hemnummer

Jag ger härmed Telenor fullmakt att för min räkning överföra mitt nuvarande telefonnummer till Telenor från min nuvarande operatör. Telenor har därför mitt tillstånd att för min räkning säga upp avtalet med min nuvarande operatör, om det behövs för att porteringen skall kunna genomföras. Jag är medveten om och accepterar, att jag även efter porteringen kan behöva betala för eventuellt återstående avtalstid/bindningstid enligt avtalet med min nuvarande operatör. Denna fullmakt för nummerportering är giltig i 2 månader från och med datum för tecknande av avtal. Jag har också informerats om de övriga villkor som gäller för porteringen och som framgår av Beställningsvillkoren. Telenor Hemtelefon Fastpris levereras via mobiltelefonnätet. Tjänster som kräver en fast anslutning, såsom larmtjänster eller internetuppkoppling via telefonnätet kan sluta att fungera eller få förändrade villkor i samband med bytet till denna tjänst.

Jag har läst och godkänner Telenors Allmäna villkor.
Jag samtycker även till att Telenor har rätt att använda mina personuppgifter enligt Telenors Allmäna villkor.

Du kan även beställa via telefon: 0200-114 115

Om du har hemlarm

Har du ett trygghetslarm eller annat larm kopplat till ditt telejack, ska du inte flytta över ditt hemtelefonnummer från din nuvarande operatör till Telenor. Gör du detta slutar larmet att fungera.

Vanliga frågor vid köp av hemtelefoni

  • Hur och när gäller ångerrätten?

    Om du gjort ett köp via webben, telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför butikslokal) har du 14 dagars ångerrätt. För att ångerrätten ska gälla måste förpackningen vara obruten och en tjänst får inte ha påbörjats. Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

    Som ny kund hos Telenor har du dock alltid möjlighet att prova abonnemang och täckning i 30 dagar. Läs mer om vår tjänst Telenor Try här.

  • När får jag min leverans?

    Om produkterna du beställt finns på lager är leveranstiden 2-3 arbetsdagar. Om de inte finns på lager levereras produkterna vanligtvis inom 1-3 veckor. 

  • Var hittar jag mitt avtal?

    Inspelade avtal (per telefon) tecknade efter den 2012-11-15 och skriftliga avtal (avtal i butik och via Telenor.se) tecknade efter den 2016-06-28 hittar du i appen Mitt Telenor eller på Mina sidor.

    Är du osäker på när du tecknade ditt avtal? Gå in och titta i Mitt Telenor eller på Mina sidor. Hittar du inte information om ditt avtal där kan du få hjälp genom att kontakta kundservice på 020-222 222.

  • Hur gör jag för att skaffa autogiro?

    Om du vill skaffa eller byta till autogiro så ansöker du om det hos din bank. Stegen för hur det går till kan skilja sig något åt beroende på vilken bank du har, men här kan du läsa om hur det brukar fungera. Får du det inte att funka så ta kontakt med din bank så hjälper de dig säkert.

    Tidigare var man tvungen att ha en blankett för att ansöka om autogiro, men det behövs inte längre.

  • Hur gör jag för att skaffa e-faktura?

    Om du är ansluten till internetbank hos någon av följande banker kan du skaffa eller byta till e-faktura.

    • Nordea
    • SEB
    • Swedbank
    • ICA Bank
    • Länsförsäkringar Bank
    • Handelsbanken (SHB)
    • Danske Bank
    • Skandiabanken
    • Sparbanken Finn
    • Sparbanken Gripen

    Hur man gör för att ansöka kan vara olika från bank till bank, men ungefär så här brukar det gå till. Fungerar det inte så ta kontakt med din bank så hjälper de dig säkert.