Ingen uppläggningsavgift - Köp online, spara 250 kr

Apple iPhone 6

Apple iPhone 6

Skarpa kontraster och kristallklar skärpa

 

Mobilen har utgått men ta gärna en titt på våra rekommendationer.

Rekommendationer till dig

  • Imponerande tunn

    Det nya, snabba A8-chipet ger dig storslagen grafik och med upp till 50 % bättre batteritid kan du njuta av din nya iPhone längre. iOS 8 är det mest avancerade operativsystemet någonsin och skräddarsytt för din iPhone 6. Allt detta och endast 6,9 respektive 7,1 mm tunn? Apple imponerar stort än en gång!
  • Säkerhet ut i fingerspetsarna

    Med den banbrytande Touch ID-tekniken kan du låsa upp din iPhone på ett säkert sätt, med det perfekta lösenordet: ditt fingeravtryck. Du kan också använda det för att godkänna köp från iTunes, iBooks och App Store utan att ange ditt lösenord.
  • Störst någonsin

    Retina HD-skärmen är inte bara större utan även bättre än tidigare. Skarpa kontraster, levande färger och kristallklar skärpa maximerar din upplevelse. iPhone 6 har en 4,7 tum stor display och iPhone 6 Plus snäppet större med 5,5 tum.

Batteri
Kapacitet 1810 mAh
Stand-by-tid Upp till 10 dagar
Samtalstid Upp till 14 timmar
Storlek
Mått 138.3 x 67.1 x 7.1 mm
Vikt 143 gram
Skärm
Storlek 4.7 tum
Upplösning 1334 x 750 pixlar
Skärmtyp IPS LCD
Kamera
Fram 5 MP, F2.2
Bak 8 MP, F2.2
Video fram 1080@30fps
Video bak 1080p@30fps
Chip/Processor
Chipset Apple A8
Processor Dual-core 1.84 GHz Twister
Minne
RAM-minne 1 GB
Minneskort Nej
Övrigt
Operativsystem iOS 9
GPS Ja
Sim-kort Nano-sim
Trådlös laddning Nej
Vattentålig Nej

Vanliga frågor i samband med köp.

Om produkterna du beställt finns på lager är leveranstiden 2-3 arbetsdagar. Finns de inte på lager levereras produkterna vanligtvis inom 1-3 veckor.
Hos oss gäller fri frakt när du beställer på telenor.se.

Vanliga frågor.

    När du gör din beställning av ett nytt abonnemang kan du i samband med att du fyller i dina personuppgifter välja Flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör.

    För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.

    Läs mer om flytt av nummer (även kallat nummerportering) här

    • Din Mobil ska ha Telenor Change. Du kan enkelt se om du har det i appen Mitt Telenor.
    • Den ska vara fullt fungerande, inte fuktskadad eller sprucken. Se checklista här.
    • Eventuell reparation måste alltid ske hos en auktoriserad verkstad som använder originaldelar.
    • Du ska ha betalt halva kostnaden på mobilen. Om du inte har gjort det, kan du betala av resten av beloppet i butiken när du byter.
    • Du kan få en ändrad månadskostnad på din nya mobil. Därför kan vi behöva göra en kreditbedömning.

     

    Tänk på att du kan byta mobil här på telenor.se eller i en av alla våra butiker. Inlämning av den gamla mobilen sker alltid i butik.

    Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Ja, som ny kund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 30 dagar med Telenor Try. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. Telenor Try kan utnyttjas en gång per person och år.

    För att kunna avsluta ett abonnemang behöver vi tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget. Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig. Vi har öppet på vardagar kl. 8-21. 

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

    I appen kan du också se när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang.

    Läs mer om appen.

    Med Telenor Change kan du byta mobil efter 12 månader, även om du har bindningstid kvar. Din gamla mobil återvinns.

    Läs mer om Telenor Change

    Om du undrar om du har Telenor Change tar du snabbt reda på det i appen Mitt Telenor och via Mina sidor.

    Läs mer om appen.

    Om du gjort ett köp via webben, telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför butikslokal) har du 14 dagars ångerrätt. För att ångerrätten ska gälla måste förpackningen vara obruten och en tjänst får inte ha påbörjats. Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

    Som ny kund hos Telenor har du dock alltid möjlighet att prova abonnemang och täckning i 30 dagar. Läs mer om vår tjänst Telenor Try här.

    Har du abonnemangen Frihet med 20, 40, 60 eller Obegränsat GB surf fungerar Telenor Familj som ett huvudabonnemang. Till abonnemanget kan du lägga till användare. Varje användare har ett individuellt sim-kort och ett eget mobilnummer. Surfen som kommer med huvudabonnemanget delar ni på. Läs mer om vår familjelösning här. 

    I Mitt Telenor-appen och på Mina sidor har du full kontroll på ditt abonnemang. Du kan bland annat se ditt saldo, dina fakturor, fördela och köpa mer surf. Vill du beställa ett nytt sim-kort, spärra ditt abonnemang eller din mobiltelefon gör du det via Mina sidor.

    Läs mer om vad du kan göra på respektive ställe här.

    Har du flera abonnemang hos oss? Ett tips är att koppla dem till ett och samma Mina sidor-konto. Då slipper du växla mellan olika konton.

Har vi inte lyckats svara på dina frågor? Ring oss på 0200-873 500 så hjälper vi dig vidare. Vi har öppet 08.00-22.00 alla dagar.