Missa aldrig ett samtal – eller en affär: Bygg en effektiv verksamhet med mobil växel

Ett missat samtal kan betyda en förlorad affär. Här är lösningen som gör det enkelt även för det lilla företaget att vara tillgängligt och ge ett professionellt intryck.

Läs mer om Telenor One X växel

Den smarta, mobila växellösningen Telenor One X är molnbaserad och integreras med medarbetarnas mobiltelefoner. Det gör att du som företagare kan jobba mer effektivt, sömlöst och säkert, ge dina kunder snabbare service och lyfta ditt varumärke – oavsett storlek på bolaget.

– Du kanske har ett litet bolag utan växel och receptionist och vill komma igång enkelt och smidigt med en lösning som inte kräver någon krånglig installation. Då passar One X jättebra, säger Johanna Krantz, produktchef på Telenor.

Hon beskriver One X-portföljen som ett smörgåsbord där företag kan plocka åt sig det som passar just deras verksamhet. Om bolaget växer är det bara att skala upp och addera mer avancerade lösningar.

– Det enda du behöver för att komma igång är en mobiltelefon, ett företagsabonnemang från oss och One X-appen.

samtal_mobil_vaxel_1_750x350.jpg

Skräddarsydd växel
Telenor One X ger er en full växel direkt i mobiltelefonen, säger Johanna Krantz och förklarar att det går att sätta upp ett eller flera växelnummer med One X. Samtal till dessa växelnummer kan sedan besvaras av flera personer på bolaget i en specifik prioordning, eller så kan man välja att det ringer på alla samtidigt. 

Du kan också välja vilket nummer som ska visas vid utgående samtal från din egen mobil. Ytterligare funktioner är att du kan lägga in en hänvisning; ”Personen du söker är på möte…” och se kollegors status.

– Detta gör det smidigt att koppla samtal till den som är tillgänglig för att hjälpa kunden, säger Johanna Krantz.

En företagskatalog som går att skräddarsy efter era behov ingår i tjänsten.

– Här kan ni lägga in bakgrundsinformation om kunden som kommer upp när denne ringer, vilket skapar möjlighet att ge ännu bättre service.

Här syns även information om vem som har svarat på respektive samtal och hur länge samtalet pågick. Även missade samtal loggas.

Peter_sallen_telenor_750x300.jpg
Peter Sallén, business manager på Telenor.

För alla slags bolag
Peter Sallén är Business Manager på Telenor. Han ger exempel på några olika branscher och hur Telenor One X växel kan fungera för olika typer av bolag:

  • Restaurang och butik 
    – Här kan det till exempel passa med ett svarsmeddelande som går igång direkt där kunden får veta öppettiderna. Många gånger är det enda anledningen till att kunden ringer, och då får den hjälp utan att någon behöver avbryta sina sysslor för att svara.
  • Hantverksfirma
    – Är ni fyra hantverkare i bolaget som är ute på olika uppdrag så kan ni med hjälp av One X få de inkommande samtalen till alla telefoner, och så kan den som är ledig svara.
  • Mäklare
    – Missa aldrig ett bud! Med hjälp av One X kan samtalet gå till en kollega om du själv sitter upptagen med annat.
  • Kontor
    – Sitter man främst vid datorn och jobbar kan man välja att ha One X i sin webbrowser. Håll koll på kollegors kalendrar, boka in möten och lägg in information om kunder och projekt i företagskatalogen.

Förutom det viktiga i att inte missa samtal som kan leda till försäljning poängterar Johanna Krantz, produktchef på Telenor, det viktiga i att ge ett professionellt intryck.

– Du vill inte vara bolaget som aldrig svarar i telefon. Med One X är det enkelt att snabbt lyfta nivån och stärka ert varumärke.

– Dessutom blir samarbetet inom företaget enklare och mer effektivt, vilket kan leda till att produktiviteten ökar. Det finns många fördelar.

Vill du veta hur våra lösningar kan hjälpa ditt företag? Våra experter finns här för att guida dig rätt.

Telenor One X – mobil växel för företag

  • Hantera samtal enkelt – var du än är
    Telenor One X samlar all företagskommunikation i ett verktyg. Du kan ta emot, koppla och fördela samtal via en mobilapp eller på webben.
  • Smarta funktioner i molnet
    Tjänsten är molnbaserad och innehåller flera funktioner som förenklar din arbetsdag. Du får tillgång till integration med Microsoft Teams, extern svarstjänst, telefonbok, linjestatus, hänvisning och en personlig röstbrevlåda.
  • En tjänst som anpassar sig efter ditt företag
    Du kan välja till de funktioner som passar din verksamhet.
  • Enkel administration
    Administrera tjänsten själv i portalen Mitt Företag. Du kan också få hjälp av vår kundservice.

  

Vi vägleder dig och ditt företag

Vi finns här för dig om du behöver hjälp med att hitta skräddarsydda lösningar som passar just ditt företag. Fyll i dina uppgifter i webbformuläret så kontaktar vi dig inom kort.