Ladda med värdebevis

Ladda ditt kontantkort med ett värdebevis. Lycka till!

 

Klicka här för frågor och svar

Vanliga frågor om kontantkort

  • Hur laddar jag mitt kontantkort?

    Du kan ladda på flera olika sätt. Via vår app Telenor Ladda, direkt på webben eller via din internetbank om du har Swedbank, Handelsbanken eller Nordea. Laddar du via värdebevis kan du även göra det på webben, på den här sidan. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Hur fungerar prenumeration av kontantkortsladdningar?

    Den fungerar som vilken annan prenumeration som helst. Du ställer in vilken laddning du vill prenumerera på, vilket datum första laddningen ska genomföras och hur betalningen ska ske. Detta gör du på ditt Telenor Ladda-konto.

  • Hur laddar jag mitt kontantkort med värdebevis?

    Det finns flera sätt att ladda kontantkort med värdebevis. Välj det sätt du gillar bäst:

    • Via vår laddningssida.
    • Ring nummer 220. Tryck 2 och följ instruktionerna.
    • Knappa in *120*värdebeviskod# i din mobil. Avsluta med samtalslur.
    • Sms:a LADDA följt av värdebeviskoden (12 siffror) till nummer 220.
  • Vad händer om surfen tar slut på kontantkortet?

    Om du har Telenor kontantkort Fastpris och om du har saldo kvar surfar du vidare i samma hastighet för 19 kr/100 MB (per dygn). När saldot är slut spärras surfen. Samma sak gäller om du befinner dig utomlands inom EU/EES. Om du befinner dig utanför EU/EES och har saldo kvar betalar du enligt gällande lands taxa, se här.

  • Kontantkort Fastpris är giltigt i 31 dagar, vad händer sen?

    Om du har kvar saldo på ditt kontantkort börjar du betala för dina samtal, surf och meddelanden enligt gällande trafikpriser. Priserna hittar du här och där kan du även ladda på kortet.

  • Vad har jag för saldo/hur mycket surf har jag kvar på mitt kontantkort?

    Om du vill kolla ditt saldo eller hur mycket surf du har kvar på ditt kontantkort kan du göra det i appen Telenor Ladda eller genom att logga in på ditt Telenor Ladda-konto på ladda.telenor.se

    Du kan också knappa in *121# och samtalslur på din mobil.

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Hur laddar jag Mobilt bredband kontant?

    Om du vill ladda Mobilt Bredband Kontant gör du det enkelt via vår app Telenor Ladda, eller på vår laddningssida. Där kan du även se vad det kostar att ladda. Lycka till!

  • Hur ofta måste jag ladda mitt kontantkort för att det inte ska avslutas?

    Minst en gång per år, annars avslutas ditt kontantkort automatiskt. I appen Telenor Ladda eller på Mina sidor ser du vilket datum du senast måste ladda för att kontantkortet ska hållas aktivt.

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Hur laddar jag mitt kontantkort med mer surf?

    Du kan ladda på mer surf via vår app Telenor Ladda eller direkt på webben.

    Börjar surfen tryta kan du ladda på med ytterligare 1 GB, 3 GB, 10 GB eller 30 GB surf. Dessa surfmängder är giltiga i 31 dagar från det att du laddar på.

    Du kan även ladda på med 20 GB eller 60 GB - dessa surfmängder är giltiga i 6 månader från att du laddar på. Du laddar all extra surf på samma sätt som du normalt laddar på ditt kontantkort.

  • Hur gör jag om mitt kontantkort till ett abonnemang?

    Om du vill byta från kontantkort till abonnemang börjar du med att läsa om våra  abonnemang Frihet för att hitta det som passar dig bäst. Du kan köpa ditt abonnemang här på Telenor.se. Om du vill kan du behålla ditt nummer, oavsett om du har ett kontantkort hos en annan operatör, eller hos oss.

    Tänk på att det eventuella saldo som finns på kontantkortet försvinner vid bytet.

  • Hur registrerar jag mitt kontantkort?

    Du kan registrera kontantkort på Mina sidor. Har du köpt ditt kontantkort på Telenor.se behöver du inte göra någonting, det registrerades automatiskt vid köptillfället.

  • Hur säger jag upp mitt kontantkort?

    Vad tråkigt att du vill avsluta ditt kontantkort. Ditt kontantkort kommer avslutas automatiskt när du inte laddat det på 12 månader. Välkommen tillbaka.

FAQs about prepaid cards

Below are the answers to your questions about your prepaid card. Among other things, you’ll find answers about the best way to top up your prepaid card, what kind of price plan you have, how to check your balance and whether you can use your prepaid card abroad, and much more besides.

At the top of the web page you can top up your prepaid card directly by filling in the form, although the form is only in Swedish and we can only process Swedish payment cards.

  • What is the easiest way to top up my prepaid card?

    Using a voucher

    • Call voicemail on number 220 and press 2 to top up the prepaid card.
    • Press the shortcut from your mobile; press *120* voucher code# and the call symbol.
    • Text “LADDA” and the voucher code (12 digits) to number 220.

    Vouchers are available in Telenor stores, from ATG agents, Pressbyrån, COOP, ICA, Willys, Hemköp and most petrol stations.

    Here on the website

    Please note that the website is only available in Swedish at present and that you must pay with a Swedish payment card.

    Read more about prepaid cards (Swedish only)

  • What do I do if I just want to top up my data allowance?

    You can buy Telenor Surf (Extra Mobile Surf).

    • Top up valid 31 days from when you top up: 1 GB, 3 GB, 10 GB och 30 GB.
    • Top up valid 6 month from when you top up: 20 GB or 60 GB.

    You top up in the same way as when you top up using a regular price plan.

    You retain your current price plan. The only difference is that you can surf even more.

  • Can I use my prepaid card abroad?

    Yes, you can use your prepaid card within EU/EES (except Réunion and St Martin).

    To see roaming prices for rest of the world, click here.

    Prices when travelling within EU/EES: Same as in Sweden.
    Prices when travelling outside EU/EES: Click here and choose your destination.

    If you have Telenor Fastpris, you must first top up your card with Fast Extrasaldo (Extra Balance International).

  • How often do I have to top up my prepaid card to prevent it from being deactivated?

    You can find your period of validity in the app Telenor Ladda or under Giltighetstid för kontantkort (Period of validity for prepaid card) at Mitt Telenor (My Pages) at Telenor.se. 

    You must top up your prepaid card at least once a year. If you have not topped up your prepaid card within one year, you cannot use it.

  • Where do I find information about my balance and my price plan?

    You can find all the information about your balance and price plan in the app Telenor Ladda or at Mitt Telenor (My Pages). If you top up using the Telenor Fastpris price plan you will not see a balance in kronor. Instead you get free calls and SMS/MMS (within Sweden) over a specific period, depending on which top up you choose.

  • Which price plans can I choose between?

    Telenor Fastpris prepaid card

    A prepaid card for those who want to have the freedom, within Sweden or while travelling in EU/EES, to call and text at a fixed price. With Fixed Price, calls, SMS and MMS are all free!

    Choose between nine different data allowances, from 0.5 GB - 50 GB.

    Top up amount/price:

    0,5 GB surf for SEK 99

    2 GB surf for SEK 149

    4 GB surf for SEK 199

    8 GB surf for SEK 249

    20 GB surf for SEK 299

    50 GB surf for SEK 449

    Above top-ups are valid for 31 days.

    2 GB/month for SEK 799 (Valid for 6 months. A new data allowance of 2 GB is topped up at the beginning of every month)

    4 GB/month for SEK 999 (Valid for 6 months. A new data allowance of 4 GB is topped up at the beginning of every month)

    Calls, SMS and MMS within Sweden or when travelling within EU/EES: Included

    Calls, SMS and MMS to and from abroad

    Find out about our international prices here. To use Telenor Fastpris abroad (only outside EU/EES), you need to top up Fast Extrasaldo (Extra Balance International).

    Telenor Rörligt prepaid card

    Rörligt is ideal of you make fewer calls and text messages and want to control your costs.

    With Rörligt, ring for 69 öre/minute and send SMS/MMS to everyone for the same price.

    Theses prices apply to Swedish phone numbers and when travelling within EU/EES.

    Top up amount/price:

    SEK 100

    SEK 300

    Calls within Sweden or when travelling within EU/EES

    SEK 0.69/min (SEK 0.99 connection charge)

    SMS/MMS within Sweden or when travelling within EU/EES.

    SEK 0.69 each

    Calls, SMS and MMS to EU/EES countries and countries outside EU/EES.

    Find out about our international prices here.

    Mobile surf

    SEK 19 for 100 MB

  • Where do I find information about the period of validity for my top-up?

    To quickly access information about your period of validity and balance ring 220 or dial the shortcut *122# from your mobile.

    You can also see the period of validity for your topped up price plan in the app Telenor Ladda or on Mitt Telenor (My Pages).

  • How does Voicemail work with the prepaid card?

    The default setting for your voicemail is Swedish. You can change the language for your voicemail to English via Mina sidor (My Pages) under Tjänster > Röstbrevlåda > Inställningar (Services > Voicemail > Settings).

    When someone has left a message for you in your voicemail, you are called or receive a text message to tell you to pick up your message.

    To hear messages:

    • Call 888 from your mobile phone
    • Call +46 708 222 888 from another phone and enter the code for your Voicemail
    • From abroad, call +46 708 222 888

    Change greeting:

    Call 885 from your mobile phone

    Change code:
    Call 888 and follow the instructions

    When you call your voicemail while abroad or from someone else’s phone, you need your code to be able to pick up your messages.
    You can find more settings, in Swedish, for Voicemail at Mina sidor (My Pages). You can also call Customer Service on 020-222 222 if you need help.

  • What happens with my outstanding balance when the period of validity has expired?

    You retain your balance even if the period of validity for your top-up has expired. What happens when the period of validity has expired is that if you have Telenor Fastpris, the price plan changes to Telenor Rörligt. If you already have Telenor Rörligt, you remain with the same price plan.