Att arbeta som copywriter, produktägare, kommunikatör eller account manager hos oss innebär att analysera kundinsikter, utvärdera vårt sortiment, lösa utmaningar med kreativitet och att optimera, optimera, optimera. Det kan handla om att underhålla relationen till en viktig företagskund, eller om att stärka människors relation till Telenors varumärke.
Vi är på en spännande varumärkesresa. Hos oss får du vara med och göra skillnad i en bransch där både relationer och varumärke är viktigare än någonsin. Vill du vara med på vägen?
Hos oss firar vi framgångar och tacklar motgångar tillsammans
Det låter som en sliten klyscha, men vi har en speciellt stämning. Ofta används ordet familjär för att beskriva den. Och vi är helt säkra på att vår unika kultur skapar den grundtrygghet som gör att vi våga testa nya lösningar, pusha gränser och ibland misslyckas för att lära oss.
Och bakom vårt sortiment finns Helena, Jonas, Marcus och Martin
”Jag drivs av att försöka förstå kundens behov, på djupet”
Sista året på universitetet lyssnade jag till en inspirerande föreläsning om shopper-insights. Föreläsaren blev sedan min första chef och jag har sedan dess ägnat hela min karriär åt att förstå kundinsikter och varumärken.
I min vardag läser jag trendrapporter, genomför marknadsundersökningar och intervjuar kunder för att skapa en förståelse för deras behov, problem och hur vi kan hjälpa dem. Allt bantas sedan ner till insikter som jag analyserar så att vi kan vässa vårt erbjudande. Jag skulle inte överleva en dag utan Excel och Powerpoint!
Helena, ansvarig för brand och kundinsikter
”Jag ser till att våra största företagskunder har säkert nät”
Jag ansvarar för tolv säljare som arbetar med att ta hand om relationerna med våra största företagskunder. Idag behöver företag alltmer tekniskt avancerade tjänster, och vi ser till att vi kan tillhandahålla lösningarna våra kunder behöver. Det kan handla om allt från rätt hårdvara och växellöningar till avancerade säkerhetstjänster, privata nät och IoT-lösningar.
Varje dag får jag vara med på en resa vi inte riktigt vet vart den tar oss. Både som bolag, men också på marknaden. Det gör att jag utmanas att hänga med i de snabba förändringarna. Vi har också en samhällsbärande funktion – utan tjänsterna vi säljer skulle vardagen se helt annorlunda ut för våra kunder och samhället i stort. Därför älskar jag mitt jobb.
Jonas, säljchef stora företagskunder
”Om du hittade sidan via en sökmotor har jag gjort ett bra jobb”
Jag började intressera mig för SEO, det vill säga sökmotoroptimering, när jag byggde egna hemsidor som ung. Jag märkte snabbt att det går att öka trafiken från sökmotorer beroende på hur man utformar innehållet. Kanske använde du Google eller någon annan sökmotor för att komma in på den här sidan? I så fall har jag gjort ett bra jobb.
Det är spännande att arbeta på Telenor för vi äger en så pass stor webbplats som också är en viktig säljkanal för oss. Vi har tusentals sidor och det går alltid att göra kundresan vassare, designen mer användarvänlig och ge texterna en bättre sökmotoroptimering. Det är utmanande och väldigt roligt.
Marcus, SEO-expert
”Jag soff-surfar wifi-specifikationer på kvällarna"
Jag har alltid haft ett stort teknikintresse och soff-surfat på wifi-specifikationer på kvällarna. Någonstans där väcktes mitt intresse för wifi och bredband. Idag är jag produktchef och har ett helhetsansvar för våra bredbandsprodukter. Det är exempelvis jag som ser till att vårt bredband matchar kundernas behov, att vi håller budget och att våra routrar uppfyller kvalitetskrav och håller över tid.
Telekom är en bransch som rör sig snabbt och jag behöver utvecklas för att vara relevant. Mina ledare uppmuntrar mig därför att lägga tid på min utveckling och kompetens vilket jag uppskattar.
Martin, produktägare bredband