Som butikssäljare eller kundtjänstmedarbetare hos oss befinner du dig i hjärtat av vår verksamhet – i kundmötet. Att ta på sig headsetet och ta dagens första samtal, eller att öppna dörrarna till butiken, innebär att komma rakt in i pulsen. Det är här vi hjälper våra kunder att få ett bättre abonnemang, den senaste hårdvaran eller att fixa fakturastrulet. Det handlar helt enkelt om att få bort vardagens störningsmoment så att våra kunder kan fokusera på det viktiga i livet.
Vi är på en resa mot nöjdare kunder och en bättre kundupplevelse. Vi har plockat hem en stor del av vår kundtjänst och byggt en bas mitt i vårt Stockholmskontor. Vi satsar på våra säljare, arrangerar tävlingar och ordnar stora prisceremonier för att inspirera varandra. Vill du vara med?
Här kan du både vässa serven och ledaregenskaperna
Hos oss står utveckling på schemat och möjligheterna är många. Drömmer du om att coacha andra eller är du en vinnarskalle som tycker att säljmål är till för att krossas? Oavsett vilket lovar vi en arbetsplats att växa på, tillsammans med härliga kollegor som är lika engagerade som du.
Och på andra sidan luren finns Sofia, Maria, Hugo och Diar
”Att kunna ’byta jobb på jobbet’ är en fantastisk möjlighet”
Mitt i hjärtat på vårt Stockholmskontor hittar ni superhjältarna i våra kundtjänstteam. Jag leder ett av teamen och coachar, utvecklar och inspirerar mitt gäng på daglig basis. Jag säkerställer att vi har rätt personer på plats för att nå våra övergripande ambitioner och mål.
Jag har hunnit vara på Telenor i några år och tycker att en stor fördel är att kunna ”byta jobb på jobbet”. Jag har hunnit prova på flera olika roller kopplade till service och sälj under åren och har bland annat att engagerat och inspirerat våra butiksmedarbetare, projektlett olika förändringsprojekt och varit teamledare för kundsupporten för vårt andra varumärke Vimla. Nästa hälften av Telenors rekryteringar görs internt så man har verkligen möjlighet att prova sig fram.
Sofia, ledare inom kundtjänst
”Den otroliga gemenskapen
på kontoret gör att jag längtar tillbaka varje dag”
Att jobba med vår kundtjänst innebär att jag får vara en sann problemlösare som får kunden att känna sig hörd, samtidigt som jag vill ge en riktig wow-service. Jag hjälper kunderna med alla frågor de kan tänkas ha om till exempel fakturor, leverans och mobiltelefoni.
Det bästa med att jobba på Telenor är de fantastiska människorna jag har äran att jobba med. Vi har en otrolig gemenskap och atmosfären på kontoret gör att jag längtar tillbaka varje dag.
Hugo, kundtjänstmedarbetare
”Det finns stora möjligheter att göra karriär om du är driven och engagerad”
Idag är jag ansvarig för alla butiker inom region Stockholm, men jag började min resa som säljare. Först som direktsäljare, följt av några år i butiken i Skärholmen, innan jag blev befordrad till assisterande säljchef. Efter några år fick jag ta över rollen som säljchef innan jag slutligen landade rollen jag har idag. Det finns stora möjligheter att göra karriär inom bolaget för den som är driven och engagerad.
I min roll finns det alltid områden att förbättra, vilket är roligt. Jag jobbar dagligen med att nå uppsatta mål, att se till att vi har fina butiker och en kundupplevelse i världsklass.
Diar, ansvarig för butikerna i region Stockholm
”Jag älskar verkligen kundmötet och att få hjälpa folk att lösa problem.”
Vardagen i butik innebär att jag hjälper våra kunder med allt från telefonstrulet till simkortsbytet. Det blir också en hel del samtal där jag lyssnar på kundernas behov för att matcha dem med våra produkter och tjänster. Jag älskar verkligen kundmötet och att få hjälpa folk att lösa problem!
En stor del av att arbeta i butik är att utvecklas. Varje dag samlas teamet innan öppning för att gå igenom dagens säljmål och peppa i gång varandra. I min butik har vi högt i tak och är inte rädda för att ge varandra feedback. På så vid hjälps vi alltid åt att bli ännu bättre.
Maria, butiksmedarbetare