Allt om autogiro

Väljer du att betala din bredbands- eller tv-faktura med autogiro så dras summan automatiskt från ditt bankkonto varje månad på förfallodagen.

 

Snabbast!

Ansök om autogiro digitalt

För att ansöka om autogiro för din bredbands- och/eller tv-faktura är det smidigaste och snabbaste att göra det digitalt här på webben. Du fyller i ditt personnummer och kontonummer och sedan identifierar du dig med BankID.


Tips!
Använd inga bindestreck eller mellanrum när du fyller i kontonummer och eventuellt clearingnummer. Exempel: 1234-5 678 910 123-4 skrivs in som 123456789101234.

Ansök

Du kan även logga in på Mitt Telenor och göra din ansökan där. 

Eller så ansöker du via din bank. Så här gör du: Logga in på din internetbank och sök på Telenor Bredband-Tv/PayEx eller bankgiro 5572-4959. Skriv in ditt kundnummer. Du hittar ditt kundnummer på din pappersfaktura eller genom att logga in på Mitt Telenor. Signera. Klart!

De flesta banker skickar ut ett bekräftelsebrev när din ansökan har godkänts. Kontakta din bank för att få veta hur deras rutiner ser ut.

Telenor kommer inte att sända ut en bekräftelse. Din ansökan ligger i 90 dagar, har du inte fått en faktura av oss under denna tid raderas din ansökan. Du kan se alla dina fakturor när du loggar in på Mitt Telenor.

Byte av bank

Om du byter bank och vill behålla ditt autogiro ska du börja med att logga in på den gamla banken. Avanmäl ditt medgivande. Logga sedan in på din nya bank och anmäl nytt autogiro.

Under övergångsperioden kan det hända att du får en pappersfaktura. Det är innan din ansökan av autogiro blivit godkänd.

Obs: Om du anmäler autogiro via Telenor slipper du eventuellt glapp.

Vanliga frågor och svar