Retur och byte

Allt om din ångerrätt

Om du köpt din produkt på distans, t.ex. på webben eller i kundservice så har du 14 dagars ångerrätt. Du ångrar ditt köp genom att kontakta oss, ring 020-222 222 så hjälper vi dig. För att ångerrätten ska gälla måste förpackningen vara obruten och en tjänst får inte ha påbörjats. Vi betalar eventuella fraktkostnader. Om produkten är använd kan du behöva betala för den värdeminskning som uppstått. Detta kan du enkelt undvika genom att inte använda produkten/tjänsten förrän du bestämt att du vill behålla den.

Ångerrätt gäller aldrig om din tjänst har fullgjorts och du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras eller om du brutit förseglingen på en produkt och produkten inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl.

Är köpet gjort i en Telenorbutik har du ingen ångerrätt. Om du köpt en mobil/surfplatta med ett nytt abonnemang så omfattas du då istället av Öppet köp.

Testa våra mobilabonnemang i 14 dagar med öppet köp

Som ny mobilkund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 14 dagar, innan du bestämmer dig för att använda oss. Prova i 14 dagar, är du nöjd är det bara att fortsätta. Är du inte nöjd kan du lämna tillbaka abonnemanget tillsammans med mobilen eller surfplattan du köpt. Självklart får du använda mobilen eller surfplattan under de 14 dagarna för att testa oss ordentligt. Du betalar bara för din användning, som t.ex. del av månadsavgift utlandssamtal och betaltjänster. Frakten är självklart kostnadsfri.

Öppet köp gäller:

  • Testa mobilabonnemanget och mobilen/surfplattan i 30 dagar från försäljningstillfället eller när varan anlände till utlämningsstället.
  • Du får använda eventuell hårdvara du köpt.
  • Hårdvaran som ångras ska vara i nyskick och lämnas tillbaka i originalkartong tillsammans med alla inkluderade tillbehör.

Öppet köp gäller inte:

  • Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare.
  • Om du byter till ett annat abonnemang än det du har idag.
  • På kontantkort.
  • Om du endast vill lämna tillbaka hårdvaran och inte mobilabonnemanget.
  • På tillbehör där förpackningen är bruten.
  • Om försäkring blivit nyttjad eller hårdvaran legat på service

Vanliga frågor och svar om öppet köp för mobilabonnemang