Retur och byte

Din ångerrätt och Telenor Try

Om du köpt din produkt på distans, t.ex. på webben eller i kundservice så har du 14 dagars ångerrätt. Du ångrar ditt köp genom att kontakta oss, ring 020-222 222 så hjälper vi dig. För att ångerrätten ska gälla måste förpackningen vara obruten och en tjänst får inte ha påbörjats. Vi betalar eventuella fraktkostnader. Om produkten är använd kan du behöva betala för den värdeminskning som uppstått. Detta kan du enkelt undvika genom att inte använda produkten/tjänsten förrän du bestämt att du vill behålla den.

Ångerrätt gäller aldrig om din tjänst har fullgjorts och du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras eller om du brutit förseglingen på en produkt och produkten inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl.

Är köpet gjort i en Telenorbutik har du ingen ångerrätt. Om du köpt en mobil/surfplatta med ett nytt abonnemang så omfattas du då istället av Telenor Try.

Testa våra mobilabonnemang i 30 dagar med Telenor Try

Som ny mobilkund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 30 dagar, innan du bestämmer dig för att använda oss. Prova i 30 dagar, är du nöjd är det bara att fortsätta. Är du inte nöjd kan du lämna tillbaka abonnemanget tillsammans med mobilen eller surfplattan du köpt. Självklart får du använda mobilen eller surfplattan under de 30 dagarna för att testa oss ordentligt. Du betalar bara för din användning, som t.ex. del av månadsavgift utlandssamtal och betaltjänster. Frakten är självklart kostnadsfri.

Telenor Try gäller:

  • Testa mobilabonnemanget och mobilen/surfplattan i 30 dagar från försäljningstillfället eller när varan anlände till utlämningsstället.
  • Du får använda eventuell hårdvara du köpt.
  • Får användas max en gång per år och per person.
  • Hårdvaran som ångras ska vara i nyskick och lämnas tillbaka i originalkartong tillsammans med alla inkluderade tillbehör.

Telenor Try gäller inte:

  • Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare.
  • Om du förlänger ett befintligt mobilabonnemang.
  • På kontantkort.
  • Om du endast vill lämna tillbaka hårdvaran och inte mobilabonnemanget.
  • På tillbehör där förpackningen är bruten.
  • Om försäkring blivit nyttjad eller hårdvaran legat på service

Vanliga frågor och svar om Telenor Try för mobilabonnemang