Fel 1: Inget nätverk anslutet

Följ den här guiden om du fått felmeddelandet Fel 1: Inget nätverk anslutet på din tv-skärm.

  • Kolla inkopplingen

    Kolla att du har en nätverkskabel som går mellan din tv-box och tjänstefördelare, bredbandsuttag eller router.

    Om kabeln är inkopplad i en tjänstefördelare, kolla att den sitter i rätt port.  

    Om kabeln är inkopplad i en router, testa att byta till en annan port.

  • Starta om

    Först:
    Om din tv-box är kopplad till en en tjänstefördelare eller router, gör den strömlös i 10 sekunder. Koppla därefter in strömmen igen.

    Sedan:
    När din tjänstefördelare eller router har startat, och du kan använda internet igen, gör din tv-box strömlös i 10 sekunder. Koppla därefter in strömmen igen.

  • Byt nätverkskabel

    Prova att byta till en annan nätverkskabel. Har du ingen annan kabel? Kontakta oss och berätta hur lång kabel du behöver, så skickar vi en.