Hur ser jag om min faktura är betald?

För att ta reda på om vi har mottagit betalningen av din faktura loggar du in i Mitt Telenor. Informationen du ser där är samma som vi har tillgång till. Vi kan alltså inte se om fakturan är betald innan du kan se det själv.

I Mitt Telenor ser du dina fakturor uppdelade utifrån om de är obetalda eller betalda. Du som har mobilabonnemang kan även se dina kommande kostnader. 

Mitt Telenor finns även som app för dig som har mobilabonnemang.


Om det står ”Att betala” trots att du vet att du har betalat fakturan

  • Har du nyss betalat?
    Det kan ta någon vardag innan betalningen har registrerats i våra system. 
  • Har pengarna dragits från kontot?
    Om fakturan fortfarande ligger som obetald efter några dagar loggar du in på din bank och kollar om pengarna dragits från kontot eller att e-fakturan är godkänd.
  • Rätt betaluppgifter?
    Dubbelkolla att du angivit rätt OCR-nummer, bank- eller postgiro. Betaluppgifterna hittar du i Mitt Telenor.
  • Har du e‑faktura?
    Glöm inte att du måste godkänna betalningen i din internetbank för att den ska genomföras. 
  • Vad står det för förfallodatum?
    Kanske är den obetalda fakturan en ny faktura som inte ska vara betald ännu?