Hur gör jag för att ha kvar mitt mobilnummer?

Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

Bra att veta:

  • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
  • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
  • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
  • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

Mer om hur du flyttar ditt nummer