Kom igång och guider - Telenor One X växel

Information och guider för vår nya mobilapp, webbgränssnitt och One X Softphone.

Med Telenor One X växel behöver du endast ett enda verktyg för all din kommunikation. Ta emot, koppla och fördela samtal oavsett var du är. Här hittar du guider för mobilappen, webbgränssnittet, One X Softphone och Telefonist-tjänsten som hjälper dig att komma igång och utforska alla funktioner.

Mobilapp

Hantera dina växelfunktioner i en smidig app för mobilen. Här kan du kontrollera din tillgänglighet, se dina kollegors status, vem som ringer och mycket mer.

Webb & Softphone

Webbgränssnitt som ger dig möjlighet att hantera samtal, tillgänglighet, kontrollera status, se vem som ringer, ändra inställningar och mer på din dator.

Telefonist One X

Telefonist One X är en helt webbaserad telefonistlösning som optimerar företagets hantering av inkommande växelsamtal.

Säker inloggning med Telenor ID

Telenor ID är Telenors gemensamma inloggningslösning. För att logga in på Telenor One X växel, både via appen och webbgränssnittet, behöver du ha ett Telenor ID-konto. Om du redan har ett Telenor ID-konto använder du samma inloggningsuppgifter som tidigare. Om du inte har ett konto behöver du skapa ett nytt för att komma igång.

Är du administratör på företaget?

Här hittar du guider för administratörer i Mitt Företag. Lär dig hantera och administrera menyval, gruppnummer, telefonboken, röstbrevlåda som tjänst, IP-terminaler och tjänster på flera abonnemang.

Frågor och svar

  • Börja med att säkerställa att ditt mobilnummer för Telenor One X är kopplat till ditt Telenor ID-konto.

    Gör så här:

    1. Logga in i Mitt Företag.
    2. Har du inte kopplat ditt mobilnummer kommer sidan "Kom igång med Mitt Företag" att visas. Ange ditt mobilnummer i rutan Lägg till ditt abonnemang och följ sedan instruktionerna.

      När detta är klart är ditt mobilnummer nu kopplat till Telenor One X växel, både i mobilappen och på webben.
  • Ja, här kan du hitta mer information om detta.

    Webbläsare
    Telenor One X växel webb är verifierad med följande webbläsare:

    • Chrome
    • Edge
    • Firefox
    • Safari

    One X Softphone
    För att säkerställa den bästa upplevelsen av samtalshantering med One X Softphone i Telenor One X växel webb, rekommenderar vi att du använder minst följande version av webbläsare för PC:

    • Chrome, version 127.0.6533.100
    • Edge, version 127.0.6533.100
    • Firefox Standard: version 123, Extended Support Release (ESR): version 115.11 (för Windows krävs Windows 11 ihop med Firefox)
    • Safari, version 17.5

    Mobilapp
    Telenor One X växel mobilapp stöds från:

    • Android 9 och senare
    • iOS 15 och senare
  • Nej, dina skapade kontakter och favoriter följer inte med till nya Telenor One X växel.

  • Om ditt headset inte visas kan det bero på att det inte är HID-kompatibelt. Kontrollera därför att ditt headset stöder HID-teknik.

  • För att koppla bort ditt headset, dra ut USB-adaptern från din dator.

  • Om du har anslutit ditt headset och samtidigt använder andra samtalsapplikationer som är kopplade via HID-teknik, kan det uppstå konflikter. För att undvika att samtal avslutas automatiskt, stäng av svarsknapparna i dessa applikationer.

  • Nej, din profilbild följer inte med till nya Telenor One X växel. Du kan lägga till en ny profilbild genom att gå till menyn i Telenor One X växel.

  • Inställningar för röstbrevlåda gör du numera enbart i Mitt Företag.

  • Stödet för Visual Voicemail har tagits bort, vilket innebär att funktionen inte längre är tillgänglig.

  • I mobilappen sorteras kontakterna först på efternamn och därefter på förnamn. Till exempel kommer "Andersson Anna" att visas före "Andersson Björn".

    I webbgränssnittet kan du välja att sortera på förnamn eller efternamn. Klicka på pilen bredvid "Namn" för att ändra ordningen.

  • Det går för närvarande inte att vidarekoppla ett samtal som du själv har initierat. Denna funktion kommer att utvecklas och stödjas i framtiden.

  • Detta beror på att kontakten har ett hemligt nummer. För närvarande saknas stöd för utgående samtal till företagskontakter med hemligt nummer.

  • Ja, i mobilappens dialpad finns det en snabbknapp till röstbrevlådan. Om du klickar på den visas ett av tre nummer: 0709034055, 0709031056 eller 0709031062. Dessa nummer tar dig direkt till din röstbrevlåda för att lyssna av meddelanden. Inom kort kommer dessa nummer att ersättas av ett gemensamt nummer, 0733222888.

    dialpad_mobil.png

  

Berätta vad du tycker!

Vi uppskattar din åsikt och vill gärna höra vad du tycker om vår nya mobilapp och webbgränssnitt. Dela din feedback med oss idag och hjälp oss att göra våra tjänster ännu bättre.