Mitt Företag support

Problem med att logga in eller behöver du hjälp med att komma igång med Mitt Företag? Chatta eller ring oss så hjälper vi dig!

Chatta eller ring Telenor företagssupport

Chatta

Chatta med oss vardagar mellan kl. 8.30-17 och helger kl. 9-17. Starta chatten genom att klicka på chattbubblan som syns i det nedre högra hörnet.

Det är bara företagets firmateckare, kontaktperson eller person med fullmakt som kan ta del av information och göra ändringar. Ha gärna ditt BankID tillgängligt.

Ring oss

Ring oss på 0200-111 908 om du har ett supportärende, öppet vardagar mellan kl. 8-19 och helger kl. 9-17.

Det är bara företagets firmateckare, kontaktperson eller person med fullmakt som kan ta del av information och göra ändringar. Ha gärna ditt BankID tillgängligt när du kontaktar oss via telefon.

Vanliga frågor och svar

  • Telenor ID inloggning
    När du loggar in med e-post får du en kod skickad via mejl och vid inloggning med mobilnummer skickas det som sms. Om mejlet inte finns i din inkorg eller skräppost kan du testa att skicka koden igen. Avsändaren på mejlet är notification@telenorid.com.

    Har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit verifikationskoden skickas behöver du höra av dig till oss.

    Glömt lösenordet? 
    Om du har glömt lösenordet kan du börja med försöka logga in. Uppge din e-postadress eller mobilnummer och verifiera med engångkoden som skickas via mejl eller sms. Sedan väljer du "Glömt lösenord". Då skickas en återställningskod till dig via sms eller e-post.

    BankID inloggning

    För att kunna logga in med BankID i Mitt Företag behöver du vara administratör samt ha lagt in ditt personnummer i Mitt Företag. 

  • För att kunna logga in på Mitt Företag med BankID behöver du:

    1. Ha ett giltigt BankID

    2. Vara administratör i Mitt Företag

    3. Lagt in och verifierat ditt personnummer i Mitt Företag, det gör du på sidan Mina uppgifter.

  • Om du har loggat in på Mitt Företag men kan inte se några fakturor, avtal eller abonnemang så kan det bero på följande,

    Du har inte rollen som administratör

    För att kunna se  och administrera avtal, fakturor och företagets abonnemang i Mitt Företag behöver du ha rollen som administratör. Är ditt företag anslutet till Mitt Företag behöver du be en annan administratör att lägga till dig som administratör eller kontakta oss för hjälp.

    Du har inte fått behörighet

    Kontakta din huvudadministratör för att få rätt behörighet.

    Ditt företag är inte anslutet till Mitt Företag

    Om ditt företag inte tidigre har haft tillgång till Mitt Företag eller Företagsportalen behöver du som är registrerad firmatecknare först ansluta bolaget till Mitt Företag – anslut här via BankID eller kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Vi har stängt inloggningen till Företagsportalen och istället behöver du som administratör logga in på Mitt Företag. Via Mitt Företag når du Företagsportalen.

    Logga in på Mitt Företag

     

  • Är du ny administratör och det är första gången du ska logga in kommer du att få en aktiveringslänk via sms eller e-post.

    1. Klicka på aktiveringslänken i sms:et eller e-postmeddelandet.
    2. Aktiveringsknappen leder till aktiveringssidan.
    3. a. Verifiera att uppgifterna stämmer för det konto du vill claima
      b. Om du saknar Telenor ID konto skapar du ett nytt konto genom att klicka på "Skapa Telenor ID"
      c. Har du ett konto sedan tidigare loggar du in med befintligt konto.

    Efter att du skapat eller loggat in med befintligt konto, kommer du till startsidan Mitt Företag och aktiveringen är klar. 

  • Du kan se mer information om ditt Telenor ID och byta e-postadress, telefonnummer och lösenord på https://manage.telenorid.com.