Logga in i Mitt Företag

Administrera mobiltelefoni, nätverkstjänster och många fler funktioner i vår självbetjäningsportal Mitt Företag.

Se statistik över samtal och kostnader
Beställ abonnemang och sim-kort
Se översikt av företagets fakturor
Logga in i Mitt Företag

Mitt Företag - det här får du

Mitt Företag som administratör

För dig som administratör

Administrera ditt företags mobiltelefoni och fast dataanvändning.

  • Beställ, spärra och aktivera abonnemang samt beställ sim-kort byt till e-sim
  • Administrera tjänsten Utökad nummervisning och avtalstjänster som Menyval och Gruppnummer
  • Se översikt av företagets fakturor och få statistik över samtal
    och kostnader
Mitt Företag för medarbetare

För dig som medarbetare

Se och administrera ditt abonnemang och tjänster i Mitt Företag. 

  • Logga in/ logga ut ur Gruppnummer
  • Hantera tjänster som Samtal väntar, Vidarekoppling, Hänvisning och Röstbrevlåda
  • Se förbrukad data
  • Administrera Telenor ID-koppling till abonnemang

  

Frågor och svar

Logga in och skapa konto

  • Telenor ID, som är en uppdatering av Connect ID, är Telenors inloggningslösning som du använder för att logga in på våra tjänster.

    Tjänster som använder Telenor ID: Mitt Företag, Mitt Företag app, Telenor One 2.0, Webbutiken för företagskunder, Mitt Telenor, Capture, Mina Kontakter och Wifi Management.

    Du kan skapa ett personligt Telenor ID med din mejladress eller mobilnummer. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Telenor ID.

    Är du företagskund? Här kan du läsa mer om uppdateringen

  • Du kan använda samma uppgifter som för Connect ID när du loggar in via Telenor ID, din e-postadress eller ditt mobilnummer. När du loggar in med e-post får du en kod skickad via mejl och vid inloggning med mobilnummer skickas det som sms.

    Har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit verifikationskoden skickas behöver du höra av dig till oss. Kontakta oss på 020-222 222  om du har problem med att logga in så hjälper vi dig.

    Glömt lösenordet? 
    Om du har glömt lösenordet kan du börja med försöka logga in. Uppge din e-postadress eller mobilnummer och verifiera med engångkoden som skickas via mejl eller sms. Sedan väljer du "Glömt lösenord". Då skickas en återställningskod till dig via sms eller e-post.

  • Du kan se mer information om ditt Telenor ID och byta e-postadress, telefonnummer och lösenord på https://manage.telenorid.com.

    Uppdatera inloggningsuppgifter

    1. Gå till https://manage.telenorid.com 
    2. Välj Sign in längre ner på sidan.
    3. Logga in med ditt Telenor ID.
    4. Klicka på boxen där det står Sign in options.
    5. Här kan du uppdatera dina inloggningsuppgifter.

    Glömt lösenord

    1. Gå till inloggningssidan där du vill logga in.
    2. Ange din e-postadress eller ditt mobilnummer.
    3. Ange verifikationskoden som skickas till dig via sms eller e-post.
    4. Välj Glömt lösenord.
    5. En återställningskod skickas till dig via sms eller e-post.
    6. Ange återställningskoden
    7. Skapa ett nytt lösenord!
    • Kolla gärna mappen för skräpmejl. Om mejlet inte finns där kan du testa att skicka koden igen. Avsändaren på mejlet är notification@telenorid.com.
    • Har du fler än en mejladress? Kolla om mejlet har kommit till din andra mejladress.
    • Loggade du in med ditt mobilnummer? Då ska koden ha skickats som ett sms från avsändaren Telenor ID.
    • Funkar det ändå inte? Eller har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit koden skickas? Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.

     

  • Du kan skapa ett Telenor ID med din e-postadress eller ditt mobilnummer. Det behöver inte vara ett nummer från Telenor.

    Skapa ett Telenor ID med din e-postadress

    1. Gå till mittforetag.telenor.se
    2. Välj Skapa ett Telenor ID längre ner på sidan.
    3. Ange din e-postadress och välj fortsätt.
    4. Uppge engångsskoden som skickades till dig via mejl.
    5. Välj ett lösenord och upprepa.
    6. Ditt Telenor ID är nu skapat!

    Skapa ett Telenor ID med ditt mobilnummer

    1. Gå till mittforetag.telenor.se
    2. Välj Skapa ett Telenor ID längre ner på sidan.
    3. Ange ditt mobilnummer och välj fortsätt.
    4. Uppge engångskoden som skickades till dig via sms.
    5. Ange din e-postadress.
    6. Verifiera din e-postadress genom att uppge engångskoden som skickades till dig via mejl.
    7. Välj ett lösenord och upprepa.
    8. Ditt Telenor ID är nu skapat.

    Bra att veta! Du behöver inte skapa ett Telenor ID om du sedan tidigare har ett Connect ID, då kan du använda samma uppgifter för att logga in.

  • You need a Telenor ID to be able to login to many of our services, like Mitt Företag. 

    Start by going to the login page and select "Create Telenor ID".

    Create Telenor ID with your email

    1. Add your email.
    2. Confirm with the validation code received by email.
    3. Choose a password.

    Create Telenor ID with your mobile phone number

    1. Add your mobile phone number
    2. Confirm with the validation code received by SMS.
    3. Add your email.
    4. Confirm with the validation code received by email.
    5. Choose a password.

     

Mitt Företag

  • Om företaget redan har ett självbetjäningskonto så kan den som är inloggad som huvudadminstratör lägga till nya administratörer via Mitt Företag.

    Lägg till en administratör i Mitt Företag

    1. Logga in på Mitt Företag
    2. Skifta till Företagsportalen med hjälp av den blå rutan högst upp. Tryck på ikonen för företagsinställningar.
    3. Välj Hantera administratörer.
    4. a) Om administratören redan finns registrerad i Företagsportalen kan du gå vidare till steg 5.
      b) Skapa en ny administratör, välj vilka kontobehörigheter administratören ska ha och tryck på spara.
    5. Skicka en aktiveringslänk till administratören via sms eller e-post.
    6. Administratören måste sedan aktivera sitt konto via aktiveringslänken för att få rätt administratörsbehörigheter.
  • Är du ny administratör och det är första gången du ska logga in kommer du att få en aktiveringslänk via sms eller e-post.

    1. Klicka på aktiveringslänken i sms:et eller e-postmeddelandet.
    2. Aktiveringsknappen leder till aktiveringssidan.
    3. a. Verifiera att uppgifterna stämmer för det konto du vill claima
      b. Om du saknar Telenor ID konto skapar du ett nytt konto genom att klicka på "Skapa Telenor ID"
      c. Har du ett konto sedan tidigare loggar du in med befintligt konto.

    Efter att du skapat eller loggat in med befintligt konto, kommer du till startsidan Mitt Företag och aktiveringen är klar. Hädanefter loggar du in via telenor.se/mittforetag för att komma åt både Mitt Företag och Företagsportalen.

  • Vi kommer att be dig följa de här stegen första gången du loggar in.

    För dig som är administratör:
    För att kunna logga in som administratör måste din huvudadministratör ge dig behörighet och skicka en aktiveringslänk till dig. 

    1. Följ aktiveringslänken i mejlet.
    2. Välj att skapa nytt eller logga in med befintligt Telenor ID-konto.
    3. Klart.

    För dig som medarbetare:
    Om du redan har ett Telenor ID kan du logga in direkt i Mitt Företag annars kan du följa guiden nedan.

    1. Gå till Mitt företag.
    2. Välj skapa ett nytt Telenor ID.
    3. Ange din e-postadress
    4. Skriv in engångskoden du får via e-post.
    5. Skapa ett lösenord.
    6. Klart.

    När du har loggat in i Mitt Företag kan du lägga till ditt mobilnummer och företagsabonnemang och koppla det till ditt Telenor ID.

  • Om du som administratör har loggat in på Mitt Företag men kan inte se några avtal eller abonnemang så kan det bero på följande,

    Du har inte fått behörighet

    Kontakta din huvudadministratör för att få rätt behörighet.

    Ditt företag har inte ansökt om tillgång till Mitt Företag

    Om ditt företag inte tidigre har haft tillgång till Mitt Företag eller Företagsportalen behöver du eller den som är firmatecknare först ansöka om tillgång – chatta med oss eller ring så hjälper vi dig.

    Kopplingen saknas mellan Företagsportalen och Mitt Företag

    Om ditt företag har haft tillgång till Företagsportalen behöver du koppla Företagsportalen till Mitt Företag. När kopplingen är gjord har du aktiverat Mitt Företag och du ska kunna se företagets avtal och abonnemang.

  • Vi har stängt inloggningen till Företagsportalen och istället behöver du som administratör logga in på Mitt Företag. Via Mitt Företag når du Företagsportalen.

    Kom ihåg att du först måste aktivera Mitt Företag för att fortsättningsvis kunna administera abonnemang i både Mitt Företag och Företagsportalen.

    Logga in på Mitt Företag

     

  • Som slutanvändare kan du enkelt göra det själv genom att gå in på ditt abonnemang och  klicka på knappen "Koppla från konto".

    För administratörer
    Om till exempel en medarbetare slutar och du som administratör inte längre vill administrera ett abonnemang i Mitt Företag kan du koppla bort det. 
    • Sök fram användare och abonnemang via abonnemangslistningens sökruta "Sök användare och abonnemang".
    • Klicka på användaren i listan så kommer du till abonnemangsdetaljer 
    • Välj de tre prickarna uppe till höger och sedan "koppla från konto".