Logga in i Mitt Företag

Administrera mobiltelefoni, nätverkstjänster och många fler funktioner i vår självbetjäningsportal Mitt Företag.

Se statistik över samtal och kostnader
Beställ abonnemang och sim-kort
Se översikt av företagets fakturor
Logga in i Mitt Företag

Mitt Företag – nu även som app

Ladda ner vår nya app så får du tillgång till Mitt Företag var du än är. Ger dig snabb översikt av ditt abonnemang, tjänster, hur mycket surf du har förbrukat – och mycket mer.


Mitt Företag - det här får du

Mitt Företag för medarbetare

För dig som medarbetare

Se och administrera ditt abonnemang och tjänster i Mitt Företag. 

  • Logga in/ logga ut ur Gruppnummer
  • Hantera tjänster som Samtal väntar, Vidarekoppling, Hänvisning och Röstbrevlåda
  • Se förbrukad data
  • Administrera Connect ID-koppling till abonnemang
Mitt Företag som administratör

För dig som administratör

Administrera ditt företags mobiltelefoni och fast dataanvändning.

  • Beställ, spärra och aktivera abonnemang samt beställ sim-kort och e-sim
  • Administrera tjänsten Utökad nummervisning och avtalstjänster som Menyval och Gruppnummer
  • Se översikt av företagets fakturor och få statistik över samtal
    och kostnader

Letar du efter Företagsportalen? Klicka här

  

Frågor och svar

Mitt Företag

  • Vi kommer att be dig följa de här stegen första gången du loggar in:

    För dig som är administratör:

    1. Gå till Mitt Företags aktiveringssida.
    2. Uppge ditt användarnamn och lösenord till Företagsportalen.
    3. Välj att skapa nytt eller logga in på befintligt Connect ID-konto.
    4. Klart.

    För dig som medarbetare:

    1. Gå till Mitt Företag.
    2. Lägg in ett mobilnummer och en e-postadress.
    3. Bekräfta din e-postadress.
    4. Skriv in koden du får i ett sms.
    5. Skapa ett lösenord.
    6. Lägg in ditt personnummer.
    7. Klart.
  • Är du ny administratör och det är första gången du ska logga in kommer du att få en aktiveringslänk via sms eller e-post.

    1. Klicka på aktiveringslänken i sms:et eller e-postmeddelandet.
    2. Aktiveringsknappen leder till aktiveringssidan.
    3. a. Verifiera att uppgifterna stämmer för det konto du vill claima
      b. Om du saknar Connect ID konto skapar du ett nytt konto genom att klicka på "Skapa Connect ID konto"
      c. Har du ett konto sedan tidigare loggar du in med befintligt konto via knappen "Logga in med Connect ID".

    Efter att du skapat eller loggat in med befintligt konto, kommer du till startsidan Mitt Företag och aktiveringen är klar. Hädanefter loggar du in via telenor.se/mittforetag för att komma åt både Mitt Företag och Företagsportalen.

  • Om företaget redan har ett självbetjäningskonto så kan den som är inloggad som huvudadminstratör lägga till nya administratörer via Mitt Företag.

    Lägg till en administratör i Mitt Företag

    1. Logga in på Mitt Företag.
    2. Skifta till Företagsportalen med hjälp av den blå rutan högst upp.  Tryck på ikonen för företagsinställningar.
    3. Välj ”Hantera administratörer”.
    4. a) Om administratören redan finns registrerad i Företagsportalen kan du gå vidare till steg 5.
      b) Skapa en ny administratör, välj vilka kontobehörigheter administratören ska ha och tryck på spara.
    5. Skicka en aktiveringslänk till administratören via sms eller e-post.
    6. Administratören måste sedan aktivera sitt konto via aktiveringslänken för att få rätt administratörsbehörigheter.
  • Vi har stängt inloggningen till Företagsportalen och istället behöver du som administratör logga in på Mitt Företag. Via Mitt Företag når du Företagsportalen.

    Kom ihåg att du först måste aktivera ditt konto på Mitt Företag för att fortsättningsvis kunna administera abonnemang i både Mitt Företag och Företagsportalen.

  • Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn till Företagsportalen – följ de här fem stegen:

    1. Gå in på den här länken
    2. Ange ditt användarnamn eller mobilnummer
    3. Skriv in engångslösenordet du får i ett sms
    4. Välj ett nytt lösenord och klicka på Logga in
    5. Ditt nya lösenord är nu sparat
  • Som slutanvändare kan du enkelt göra det själv genom att gå in på ditt abonnemang och sedan längre ner klicka på knappen "Koppla från abonnemang".

    För administratörer
    Om till exempel en medarbetare slutar och du som administratör inte längre vill administrera ett abonnemang i Mitt Företag kan du koppla bort det. 
    • Sök fram användare och abonnemang via abonnemangslistningens sökruta "Sök användare och abonnemang".
    • Klicka på användaren i listan så kommer du till abonnemangsdetaljer 
    • Klicka på knappen "Koppla från abonnemang". Knappen hittar du bredvid blå knappen "Hantera i Företagsportalen" uppe i hörnet.

Connect ID

  • Du skapar enkelt ett nytt Connect ID-konto. Du anger först din e-postadress och sedan det mobilnummer du vill koppla till Mitt Företag. När du har gjort det får du en verifieringskod via sms till det mobilnummer du angav. Bekräfta sedan med koden för att koppla ditt mobilnummer.

  • Connect ID är Telenors autentiserings-tjänst. Du kan skapa ett personligt konto per mejladress och sedan koppla flera telefonnummer till detta konto. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Connect ID, det enda som behövs är ett mobilnummer från vilken operatör som helst. 

  • Du byter lösenord på ditt Connect ID genom att:

    1. Gå in på https://connect.telenordigital.com
    2. Fyll i ditt telefonnummer eller e-postadress som är kopplat till konto
    3. Klicka på Glömt mitt lösenord länken
    4. Ett mail med inloggningsuppgifter skickas till din registrerade e-postadress
    5. Klicka på länken i mailet och återställ ditt lösenord
  • För dig som administrerar och har flera olika Företagsportalskonton går det alldeles utmärkt att koppla alla dessa till ett och samma Connect ID för enklare inloggning och översikt. Du kan dock inte koppla samma företagsportalskonto till flera Connect ID-konton.

  • Create a Telenor Connect account and claim your phone number by following this step-by-step guide.

    1. Add your email.
    2. Confirm email.
    3. Add phone number.
    4. Confirm validation code received by text.
    5. Choose a password.
    6. Add your Telenor phone number (second claim necessary for self-service).
    7. Confirm validation code received by text 8. Add you birth date.
  • Vi behöver veta om du är över eller under 18 år. Detta för att vi inte ska kommunicera till användare som inte är myndiga.

  • Har du redan ett inlogg till Capture, Mina kontakter eller Lookout kan du logga in med det inlogget. Har du glömt ditt lösenord återställer du det via sms. Numera ber vi även om din e-postadress när du loggar in. Det gör vi för att du i framtiden ska kunna återställa ditt lösenord både via sms och e-post.