Ingen uppläggningsavgift - Köp online, spara 295 kr

Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Ja, det funkar precis som vanligt. Primärt genomför du Telenor Change på telenor.se. Man kan även göra uppgraderingen i våra butiker, eller hos någon av våra återförsäljare Elgiganten eller Power.

    Beställer du din mobil via vår kundservice eller i butik säger du bara att du vill uppgradera med Telenor Change. Beställer du på nätet fyller du i att du vill använda Telenor Change. I bägge dessa fallen får du välja i vilken av våra butiker uppgraderingen ska ske.

  • Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

    Bra att veta:

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
    • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar det (antingen genom att aktivera ett e-sim eller genom att sätta in ett sim-kortet i mobilen eller surfplattan). Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätten

    Prylar

    På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt. 

  • Telenor Familj är vårt familjeabonnemang som kan delas av upp till 8 personer.

    Så här funkar det:

    • Alla som delar familjeabonnemang får ett eget nummer.
    • Ni kan dela på vilket abonnemang som helst, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Ni fördelar surfmängden som ingår i abonnemanget som ni själva vill. Väljer ni abonnemanget Obegränsat får alla obegränsad surf.
    • Allt samlas på en faktura som skickas till den som tecknat huvudabonnemanget.

     

Kvinna öppnar förväntansfullt boxen till sin nya mobil.

Uppgradera mobilen när du vill

Som kund hos oss kan du uppgradera din telefon varje eller vartannat år utan extra kostnad. Vi kallar det Telenor Change. Perfekt när du vill testa något nytt!

Och din gamla mobil? Den återanvänder vi och ger nytt liv.

Så här enkelt är det

1

Dags att testa något nytt?

När du har 12 månader kvar av din delbetalning kan du uppgradera till en ny utan extra kostnad. Hitta en ny favorit bland vårt utbud av mobiler!

2

Kontrollera din gamla mobil

Är mobilen hel är allt lugnt. Har den skador kan du behöva betala en mellanskillnad vid uppgradering. Med vår försäkring Trygg48 kan du uppgradera utan extra kostnad oavsett skick!

3

Beställ din nya mobil

Lägg din beställning och få ett sms när din nya mobil har kommit in till butiken du har valt.

iPhone 12 Pro

Fånga världen som ett proffs

iPhone 13 Pro är din trofasta följeslagare som gör dig till både mästerfotograf och proffsfilmare. Med tre kameror – telekamera, vidvinkel och ultravidvinkel – kan du ta fantastiska bilder var du än är, dag som natt. Filma med helt nytt djup och automatisk fokus med Cinematic mode. Eller ta riktigt detaljrika bilder med den nya makrolinsen.

iPhone 13 Pro

Svisch! Oslagbar hastighet.

Här går det undan! Vi snackar A15 bionic chip, det kraftfullaste chippet nånsin i en iPhone. Med en 120 hz Super Retina XDR-skärm med ProMotion får du knivskarp bild i en svindlande hastighet. Glöm störningsmoment i filmen, favoritserien eller spelandet, den här mobilen fixar allt. Och du, självklart är den redo för 5G!

  • Biofilmkänsla

    Biofilmkänsla

    Använd Cinematic mode för automatisk växling mellan olika skärpedjup. Resultatet blir mer filmiskt än någonsin. Hämta popcornen!

  • Stämningsfullt

    Stämningsfullt

    Med ett nytt, mer ljuskänsligt Night mode på kameran så behöver du aldrig mer fundera på om det är ljust nog – kameran sköter det där åt dig.

  •  Laddad för äventyr

    Laddad för äventyr

    Här snackar vi batteri som räcker länge. Så att du aldrig mer behöver oroa dig när du är ute på språng.