Ingen uppläggningsavgift - Köp online, spara 250 kr

iPhone 8 Plus i rymdgrått

Så enkel, så avancerad

iPhone 8 Plus har inte en kamera på baksidan. Den har två. De båda kamerorna samarbetar för att göra dina bilder perfekta redan från början. Ja, faktiskt redan innan du har tryckt av. Tack vare det smarta A11 Bionic-chippet har kameran blivit så smart att den automatiskt kan analysera det du fotar och göra dina bilder så bra som möjligt. Utan att du behöver göra något annat än att trycka på knappen. Avancerad teknik som gör det enkelt för dig.

iPhone 8 Plus i silver

Det kärnfulla chippet A11 Bionic

iPhone 8 Plus innehåller det nya chippet A11 Bionic. Detta chip har sex kärnor – fyra effektivitetskärnor och två prestandakärnor. Jaha, tänker du. Vad betyder detta? Det betyder bland annat att mobilen är mycket snabbare än sina föregångare. Och att den kan fördela sina uppgifter mellan de olika kärnorna, så att allt flyter på snabbt och strömsnålt. Det betyder också att Apple har bäddat för hisnande spelupplevelser i fickformat.

  • Trådlös laddning

    Tack vare den smarta glasdesignen kan du ladda iPhone 8 Plus utan att stoppa in en sladd. Bara lägg den på laddningsplattan och se batteriet fyllas på.

  • Tål vatten och damm

    Lite vatten och damm är inga problem för iPhone 8 Plus. Den är IP67-klassad, så den tål väder och vind.
  • Live Photo

    Är det ett foto? Är det en video? Det är både och! Med Live Photo kan du förvandla en bild till en videoloop.

Batteri
Kapacitet - mAh
Stand-by-tid Upp till 16 dagar
Samtalstid Upp till 21 timmar
Storlek
Mått 158.4 x 78.1 x 7.5 mm
Vikt 202 gram
Skärm
Storlek 5.5 tum
Upplösning 1920 x 1080 pixlar
Skärmtyp Retina HD - LCD Multi-Touch med IPS-teknologi
Kamera
Fram 7 MP
Bak Dubbelkamera 12 MP
Video fram 1080p HD video
Video bak 4K
Chip/Processor
Chipset A11 Bionic
Minne
RAM-minne 3 GB
Minneskort Nej
Övrigt
Operativsystem iOS 11
Sim-kort Nano-sim
Trådlös laddning Ja
Vattentålig Ja, IP67 under IEC-standard 60529

  • Välj den mobil och det abonnemang du vill ha. När du har fyllt i dina personuppgifter får du frågan om du vill flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. 

    För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

     

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten. Tänk på att säkerställa att du inte har någon bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang innan du flyttar ditt nummer.

  • Saker att tänka på innan du byter

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du byta mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna byta utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du byta till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.

    Du kan börja ditt byte här så får du ett sms när din nya mobil finns att hämta i den butik du har valt. Du kan givetvis byta direkt i någon av våra butiker eller hos våra återförsäljare Media Markt eller Elgiganten. 

  • För dig som har ett abonnnemang för mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i din moblil eller surfplatta. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    För dig som har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Du betalar från och med den dagen du börjar använda tjänsten, det vill säga från och med den dagen du kan börja titta på tv och/eller surfa på våra nät.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

  • När du köper mobil med delbetalning hos oss kan du byta till en ny efter 12 månader utan att det kostar extra. Vill du byta tidigare eller om din mobil har en skada kan du göra det mot att du betalar en summa. Här kan du se när just du kan byta till en ny mobil.

  • Det kan du kolla på två sätt. Antingen här på webben, eller i appen Mitt Telenor.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätt.

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Om du har ett av våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06)
    Då spelar det ingen roll vilket abonnemang ni delar på, det kan vara allt mellan Obegränsat och 3 GB surf. Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till åtta användare. Du får välja om användaren ska kunna ringa, smsa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

    Om du har vår äldre abonnemangsform Telenor Frihet
    Då gäller samma som för våra nya abonnemang men endast för surfmängden 20 GB eller mer. Vill du lägga till fler användare behöver du uppgradera till något av våra nya abonnemang. Det kan du göra även om du har bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang.

    Mer om fördelarna med våra nya abonnemang och hur du byter här

  • I Mitt Telenor har du full kontroll på dina abonnemang. Där kan du bland annat se saldo, fakturor, fördela och köpa mer surf. Mitt Telenor finns både här på webben och som app.

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

    Avsluta Telenor Stream Film & Serier

Modeller i samma serie:

Återanvänd iPhone 8

Färger: Rymdgrå
Skick: B+
Fördel: Snällt mot miljön och plånboken
Pris: från 389 kr/mån med abonnemang

iPhone 8 Plus

Färger: Rymdgrå, silver, guld
Skärm: 5,5 tum
Kamera: 7 MP fram + 12 MP dubbelkamera bak
Pris: från 519 kr/mån med abonnemang

iPhone 8 Plus i rymdgrått

Så enkel, så avancerad

iPhone 8 Plus har inte en kamera på baksidan. Den har två. De båda kamerorna samarbetar för att göra dina bilder perfekta redan från början. Ja, faktiskt redan innan du har tryckt av. Tack vare det smarta A11 Bionic-chippet har kameran blivit så smart att den automatiskt kan analysera det du fotar och göra dina bilder så bra som möjligt. Utan att du behöver göra något annat än att trycka på knappen. Avancerad teknik som gör det enkelt för dig.

iPhone 8 Plus i silver

Det kärnfulla chippet A11 Bionic

iPhone 8 Plus innehåller det nya chippet A11 Bionic. Detta chip har sex kärnor – fyra effektivitetskärnor och två prestandakärnor. Jaha, tänker du. Vad betyder detta? Det betyder bland annat att mobilen är mycket snabbare än sina föregångare. Och att den kan fördela sina uppgifter mellan de olika kärnorna, så att allt flyter på snabbt och strömsnålt. Det betyder också att Apple har bäddat för hisnande spelupplevelser i fickformat.

  • Trådlös laddning

    Tack vare den smarta glasdesignen kan du ladda iPhone 8 Plus utan att stoppa in en sladd. Bara lägg den på laddningsplattan och se batteriet fyllas på.

  • Tål vatten och damm

    Lite vatten och damm är inga problem för iPhone 8 Plus. Den är IP67-klassad, så den tål väder och vind.
  • Live Photo

    Är det ett foto? Är det en video? Det är både och! Med Live Photo kan du förvandla en bild till en videoloop.

Batteri
Kapacitet - mAh
Stand-by-tid Upp till 16 dagar
Samtalstid Upp till 21 timmar
Storlek
Mått 158.4 x 78.1 x 7.5 mm
Vikt 202 gram
Skärm
Storlek 5.5 tum
Upplösning 1920 x 1080 pixlar
Skärmtyp Retina HD - LCD Multi-Touch med IPS-teknologi
Kamera
Fram 7 MP
Bak Dubbelkamera 12 MP
Video fram 1080p HD video
Video bak 4K
Chip/Processor
Chipset A11 Bionic
Minne
RAM-minne 3 GB
Minneskort Nej
Övrigt
Operativsystem iOS 11
Sim-kort Nano-sim
Trådlös laddning Ja
Vattentålig Ja, IP67 under IEC-standard 60529

  • Välj den mobil och det abonnemang du vill ha. När du har fyllt i dina personuppgifter får du frågan om du vill flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. 

    För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

     

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten. Tänk på att säkerställa att du inte har någon bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang innan du flyttar ditt nummer.

  • Saker att tänka på innan du byter

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du byta mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna byta utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du byta till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.

    Du kan börja ditt byte här så får du ett sms när din nya mobil finns att hämta i den butik du har valt. Du kan givetvis byta direkt i någon av våra butiker eller hos våra återförsäljare Media Markt eller Elgiganten. 

  • För dig som har ett abonnnemang för mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i din moblil eller surfplatta. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    För dig som har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Du betalar från och med den dagen du börjar använda tjänsten, det vill säga från och med den dagen du kan börja titta på tv och/eller surfa på våra nät.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

  • När du köper mobil med delbetalning hos oss kan du byta till en ny efter 12 månader utan att det kostar extra. Vill du byta tidigare eller om din mobil har en skada kan du göra det mot att du betalar en summa. Här kan du se när just du kan byta till en ny mobil.

  • Det kan du kolla på två sätt. Antingen här på webben, eller i appen Mitt Telenor.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätt.

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Om du har ett av våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06)
    Då spelar det ingen roll vilket abonnemang ni delar på, det kan vara allt mellan Obegränsat och 3 GB surf. Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till åtta användare. Du får välja om användaren ska kunna ringa, smsa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

    Om du har vår äldre abonnemangsform Telenor Frihet
    Då gäller samma som för våra nya abonnemang men endast för surfmängden 20 GB eller mer. Vill du lägga till fler användare behöver du uppgradera till något av våra nya abonnemang. Det kan du göra även om du har bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang.

    Mer om fördelarna med våra nya abonnemang och hur du byter här

  • I Mitt Telenor har du full kontroll på dina abonnemang. Där kan du bland annat se saldo, fakturor, fördela och köpa mer surf. Mitt Telenor finns både här på webben och som app.

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

    Avsluta Telenor Stream Film & Serier