Telenor Change – uppgradera mobilen varje eller vartannat år utan extra kostnad. Läs mer

Motorola Moto G8 Power

Motorola Moto G8 Power

Stort batteri och allt du behöver

SLUTSÅLD

Mobilen har utgått men ta gärna en titt på våra rekommendationer.

Rekommendationer till dig

Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.

Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

    Bra att veta:

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
    • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar det (antingen genom att aktivera ett e-sim eller genom att sätta in ett sim-kortet i mobilen eller surfplattan). Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätten

    Prylar

    På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt. 

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

Batteri

Batterikapacitet 5000 mAh
Batteritid 48 tim
Snabbladdning Ja
Trådlös laddning Nej

Egenskaper

Bluetooth Ja
Fingeravtrycksläsare Ja
Färg Svart
Hörlursuttag (3.5 mm) Ja
IP-klass IP52
Trådlös wifi-standard 802.11 b/g/n
USB Ja
Vattentålig Ja

Internt

Dubbla sim-kort Ja
Internminne 64 GB
Minneskortstyp microSD
Operativsystem Android
Plats för minneskort Ja
Processorkärnor Octa Core
RAM 4 GB
Sim-kort Nano-sim

Kamera

Antal kameror baksida 4
Bildstabilisator Ja
Kameraupplösning fram 16 MP
Kameraupplösning huvudkamera 16 MP
Videoupplösning Full HD (1080p)

Mått

Bredd 75.84 mm
Djup 9.63 mm
Höjd 155.95 mm
Vikt 197 gram

Produkt

Märke Motorola
Produktserie G8

Skärm

Skärmstorlek 6.4 tum
Skärmtyp LCD
Upplösning 2300x1080

Ultrahög upplösning på Motorola One Hyper

Klicka och spara

Nu behöver du inte anpassa dig efter en kamera, den anpassar sig efter dig. Motorola Moto G8 Power har en kamera som levererar magiska bilder på långt avstånd och panoramabilder i ultravidvinkel. Du kan även fånga dina favoritmotiv i detaljerade närbilder. Du får allt det här, paketerat i en telefon som är både snygg och smidig.

Bra bilder även i mörker

När det går undan

Med den här telefonen finns det inga begränsningar. Den supersnabba åttakärninga processorn, i kombination med ett RAM-minne på 4 GB gör att du snabbt kan slänga dig mellan appar, spel och film.

  • Festligt värre med bra ljud

    Festligt värre med bra ljud

    Nu kan du alltid ta med dig underhållningen, vart du än ska. Moto G8 Power har dubbla stereohögtalare signerat Dolby, något som ger fyra gånger klarare ljud. Med andra ord - festen tar aldrig slut.

  • G8 Power med starkt batteri

    Laddat och klart

    Batteriet på 5000 mAh håller upp till tre dagar - på en enda laddning. Smidigt för dig som gillar att vara aktiv och använda din telefon, under hela dagen.

  • Alltid underhållning med Motorola G8 Power

    Underhållning - alltid

    Moto G8 Power har en skärm på 6.4 tum med FHD+ - något som låter dina favoritfilmer få liv, även i din telefon.

Ultrahög upplösning på Motorola One Hyper

Klicka och spara

Nu behöver du inte anpassa dig efter en kamera, den anpassar sig efter dig. Motorola Moto G8 Power har en kamera som levererar magiska bilder på långt avstånd och panoramabilder i ultravidvinkel. Du kan även fånga dina favoritmotiv i detaljerade närbilder. Du får allt det här, paketerat i en telefon som är både snygg och smidig.

Bra bilder även i mörker

När det går undan

Med den här telefonen finns det inga begränsningar. Den supersnabba åttakärninga processorn, i kombination med ett RAM-minne på 4 GB gör att du snabbt kan slänga dig mellan appar, spel och film.

  • Mobil.se rekommenderar Moto G8 Power

    Utan kompromisser

    Med Moto G8 Power får du allt du behöver till ett bra pris. Dessutom imponerar batteritiden extra mycket på tidningen Mobil i deras recension av modellen.

  • G8 Power med starkt batteri

    Laddat och klart

    Batteriet på 5000 mAh håller upp till tre dagar - på en enda laddning. Smidigt för dig som gillar att vara aktiv och använda din telefon, under hela dagen.

  • Alltid underhållning med Motorola G8 Power

    Underhållning - alltid

    Moto G8 Power har en skärm på 6.4 tum med FHD+ - något som låter dina favoritfilmer få liv, även i din telefon.

Batteri

Batterikapacitet 5000 mAh
Batteritid 48 tim
Snabbladdning Ja
Trådlös laddning Nej

Egenskaper

Bluetooth Ja
Fingeravtrycksläsare Ja
Färg Svart
Hörlursuttag (3.5 mm) Ja
IP-klass IP52
Trådlös wifi-standard 802.11 b/g/n
USB Ja
Vattentålig Ja

Internt

Dubbla sim-kort Ja
Internminne 64 GB
Minneskortstyp microSD
Operativsystem Android
Plats för minneskort Ja
Processorkärnor Octa Core
RAM 4 GB
Sim-kort Nano-sim

Kamera

Antal kameror baksida 4
Bildstabilisator Ja
Kameraupplösning fram 16 MP
Kameraupplösning huvudkamera 16 MP
Videoupplösning Full HD (1080p)

Mått

Bredd 75.84 mm
Djup 9.63 mm
Höjd 155.95 mm
Vikt 197 gram

Produkt

Märke Motorola
Produktserie G8

Skärm

Skärmstorlek 6.4 tum
Skärmtyp LCD
Upplösning 2300x1080

Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.

Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

    Bra att veta:

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
    • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar det (antingen genom att aktivera ett e-sim eller genom att sätta in ett sim-kortet i mobilen eller surfplattan). Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätten

    Prylar

    På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt. 

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang