Inkasso

Om du har fått en faktura från Intrum betyder det att vi inte har fått någon betalning från dig, trots påminnelser.


Att du får en räkning från Intrum beror på något av följande:

  • Du har betalat din faktura för sent
  • Du har betalat till fel OCR-nummer
  • Du har inte betalat fakturan överhuvudtaget

Det här händer om din faktura går till inkasso

  • Först får du ett sms. Där informerar vi om att din faktura har gått vidare till Intrum och att du behöver betala fakturan från dem så fort som möjligt.
  • Om Intrum därefter inte får din betalning kommer abonnemanget att stängas av och skulden kan komma att skickas vidare till Kronofogden. Gäller fakturan ditt mobilabonnemang innebär det att du varken kan ringa eller bli uppringd.
  • När du har betalat fakturan från Intrum tar det några arbetsdagar innan den är registrerad i våra system. Vi kan inte öppna abonnemanget innan det sker.
  • Du kan se om din betalning är registrerad hos oss genom att logga in Mitt Telenor. Om fakturan står som betald så ska ditt abonnemang fungera.
  • Kan du inte använda ditt abonnemang trots att fakturan står som betald? Starta om den enhet som du använt abonnemanget på. Det vill mobilen om det är ditt mobilabonnemang som varit avstängt, eller routern om det gäller ditt bredbandsabonnemang.  

Frågor? Kontakta Intrum.

Telenors kundservice kan inte svara på frågor om en faktura som gått till inkasso.

Kontakta Intrums kundservice