Påminnelse

Har du fått en påminnelse om en obetald mobilfaktura?

I Mitt Telenor ser du snabbt om din faktura är betalad eller ej.

  • Står det att fakturan är betald kan du bortse från påminnelsen.
  • Står det att fakturan är obetald behöver du betala in den manuellt till oss. Det behöver du göra även om du i vanliga fall har autogiro. Nästa betalning kommer ske via autogiro som vanligt. 

När en faktura betalas in för sent tillkommer en påminnelseavgift på din nästkommande faktura. Summan för påminnelseavgiften hittar du i prislistan för ditt abonnemang.

Står fakturan som obetald trots att du vet att du betalat?

Börja med att kontrollera att du har betalat in till rätt bankgiro och med rätt ocr-nummer.

  1. Vårt bankgironummer är 5331-1338 och vårt plusgironummer är 4792603-5. Använder du autogiro så ska du dock använda bankgironummer 5372-3722, för det är där autogirobetalningar hamnar.  
  2. Har du betalat in till fel ocr-nummer? Ring då till oss på 020-222 222 så hjälper vi dig. Det är bra om du har betalningens referensnummer nära till hands.

Vanliga frågor om fakturor

  • Om du inte kan se dina fakturor i Mitt Telenor beror det förmodligen på att du inte har verifierat dig som ägare av ditt abonnemang i Mitt Telenor.