•  
  • Driftstörning

Kundservice alltid öppet - Telenor Företag

Kundservice alltid öppet

Att driva företag kräver ibland arbete både dagar och nätter.
Därför når du vår kundservice dygnet runt, kostnadsfritt
från hela världen. Ring oss på 020-222 222.

  • Kundservice alltid öppet - Telenor Företag

    Kundservice
    alltid öppet

    Att driva företag kräver ibland
    arbete både dagar och nätter.
    Därför når du vår kundservice
    dygnet runt, kostnadsfritt från
    hela världen. Ring 020-222 222.

Vanliga frågor

Sim-kort och koder

Hur beställer/aktiverar jag ett nytt sim-kort?

Om ditt sim-kort har slutat att fungera, behöver ersättas eller uppgraderas kan du snabbt och enkelt beställa ett nytt via Företagsportalen eller Mina sidor. Ditt gamla sim-kort är aktivt ända fram tills att du aktiverar ditt nya. Det aktiveras automatiskt när du sätter in det i din mobil, mobila bredband, surfplatta, router eller dator. Beställ nytt sim-kort med vår smidiga steg-för-steg-guide.

Besök guiden

Var hittar jag information om PIN eller PUK-kod?

Om du skriver in fel PIN-kod tre gånger i rad, blir ditt sim-kort spärrat. För att låsa upp telefonen behöver du din PUK-kod, en åttasiffrig säkerhetskod. PUK-koden finns inte på fakturan men du hittar den på Företagsportalen eller Mina sidor. Du kan även kontakta Kundtjänst för att få PUK-koden uppläst på din röstbrevlåda eller hemskickad. Lås upp och byt till ny PIN-kod med vår smidiga steg-för-steg-guide.

Besök guiden

Läs mer om PIN- och PUK-kod
Besök Företagsportalen
Besök Mina sidor

Faktura

Vad menar ni med "aktivera abonnemang"?

Bindningstiden börjar gälla från det datum som abonnemanget används första gången. Det vill säga att bindningstiden aktiveras då det första samtalet rings, första sms:et skickas, när man surfar första gången eller man tar emot ett samtal utomlands.

Undantag

Tjänster såsom Röstbrevlåda, Försäkring, Säkerhetspaket, Gruppnummer och Menyval börjar kosta vid köptillfället oavsett om du aktiverat ditt abonnemang eller inte.

Läs mer om faktura

Hur kan vi slippa pappersfaktura?

Välj att betala via autogiro eller e-faktura istället för via pappersfaktura, så slipper ni dessutom betala fakturaavgift. Läs mer om autogiro och e-faktura

PDF-faktura

Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Företagsportalen istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Företagsportalen.

Vad kan jag göra i Företagsportalen?

I inloggat läge på Företagsportalen kan du exempelvis:

  • Se ofakturerat saldo
  • Se din fakturahistorik
  • Ändra fakturaadress och användaruppgifter (fakturaadress kan inte ändras för samlingsfaktura)
  • Ändra betalningsvillkor (faktureringsintervall, förfallodatum)
  • Administrera dina samlingsfakturor

Läs mer om faktura

Utland

Vad kostar det att använda mobilen utomlands?

Vi erbjuder smarta utlandstjänster som ger dig full koll på kostnaden innan du reser. Med tjänsten Dagspass EU får du ett fast pris för surf, samtal, sms och mms per dag i EU/EES och det kostar ingenting att ta emot sms, mms och meddelanden till röstbrevlådan eller att ringa till kundservice och röstbrevlådan. Sms:a DAGSPASSFTG till 222, så surfar, ringar, sms:ar och mms:ar du i EU/EES för 79 kr per dag (0,5 GB).

Se alla priser i utlandet

Telenor One App

Hur kopplar jag samtal med Telenor One-appen?

Telenor One-appen ger dig möjlighet att sköta företagets växeltjänster direkt i mobilen. Medarbetarna får total rörelsefrihet och kan svara var de än är, även utomlands. Med Telenor One kan flera medarbetare på företaget nås på ett och samma nummer. Är det hög belastning och alla i svarsgruppen är upptagna erbjuder tjänsten alternativ för smidig köhantering och möjlighet att vidarekoppla till telefonist eller röstbrevlåda.

Vilka tjänster som finns tillgängliga i appen beror på vilka tjänster ditt företag har valt att ha på sina abonnemang. Ladda ner den gratis i Google Play, App Store eller Windows Store.

Läs mer om appen här

Pausa/Hantera abonnemang

Hur gör jag för att pausa mitt abonnemang?

Pausa abonnemang

Du kan pausa ditt abonnemang under bindningstiden om det är 6 månader sedan avtal tecknades. Abonnemanget kan pausas 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna.

Vilande abonnemang

Om bindningstiden har löpt ut kan du när som helst låta ditt abonnemang vara vilande. Perfekt om du inte har användning för din mobil under en period. Är den vilande perioden längre än 3 månader så slipper du månadsavgift.

Kontakta Kundtjänst för att pausa ditt abonnemang under eller efter bindningstiden.

Pausa/vilande abonnemang - läs mer här

Nyheter

  • Leveransinformation iPhone 7

    Nyfiken på när din nya iPhone levereras? Få den senaste informationen om vad som gäller för just din telefon. Vi arbetar dagligen med att kunna lägga till ny uppdaterad information.

    Läs mer

  • Vår nya faktura – efter dina önskemål

    Många av våra kunder har önskat en tydligare faktura från Telenor vilket vi uppmärksammar med en ny design från och med 9 juni. För att hjälpa dig hitta i dokumentet har vi gjort en film med vår fakturacoach.

    Läs mer och se filmen

Telenor Företag Kundpanel

    • Hjälp oss skapa en bättre webb!
  • Gå med i vår kundpanel.

    Gå med i vår kundpanel och tyck till om Telenor. Dina erfarenheter, synpunkter och tankar är mycket värdefulla för oss och som tack för att du bidrar med att göra Telenor ännu bättre bjuder vi på olika värdecheckar.

    Läs mer

  • Hittar du det du letar efter?
  • Tack för att du hjälper oss att bli bättre!
  • Stäng
  •  
  • Driftstörning

Smartphoneguider

  • Smarta kom igång-guider för ditt företags mobiltelefoner.
  • Smartphoneguider

Aktuell driftinformation

  • Här hittar du driftstörningar och planerade arbeten.
  • Driftinformation