Skada och förlust

Har olyckan varit framme? Du kan vara lugn. Här förklarar vi vad du behöver göra.

Vanliga frågor

  • Då alla produkter och tillbehör har olika garantier hänvisar vi till respektive tillverkare.

    Klicka här för information om garantin för din Sony-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din Samsung-telefon.

    Klicka här för information om garantin för din iPhone.

  • Produktgarantin för mobiltelefoner täcker sådant som var fel redan från början, till exempel om en knapp slutar fungera eller om mjukvaran börjar krångla. Är du osäker om felet som uppstått täcks av produktgarantin, kan du ringa vår serviceverkstad på 08-632 7304 , vardagar 09–17.

  • Till exempel fukt-, tapp- och glasskador, stöld och förlust. Vid godkänd stöld/förlust täcker mobilförsäkringen även upp till 10 000 kr i trafikkostnader om någon använder din stulna eller borttappade mobil för att ringa, sms:a och surfa.

    • Om du blir av med din telefon utomlands måste du omgående ta kontakt med Telenors Kundservice på +46 708 222 222. Det är gratis att ringa Telenors Kundservice oavsett varifrån i världen du ringer.
    • Om du har tillgång till dator och internet kan du även spärra ditt abonnemang på Mitt Företag under "Abonnemang".
    • För att ingen olovlig ska kunna använda din mobiltelefon är det viktigt att din förlust anmäls hos Polisen.
    • Det är mycket viktigt att du spärrar ditt abonnemang hos oss då det kan bli väldigt kostsamt om detta inte sker.
    • Vi rekommenderar dig även att använda ett lösenkodslås till din mobiltelefon. Du kan gå i under Inställningar i din mobiltelefon för att sätta igång denna funktion.

    Läs mer om spärr av abonnemang