Skadad mobil eller surfplatta

Har olyckan varit framme? Här beskriver vi vad du behöver göra.

  • Gör en back-up

    Börja med att säkerhetskopera din enhet för att inte tappa bort värdefull information, såsom kontakter, bilder, och appar.

    Så säkerhetskopierar du din...

    ...iPhone
    ...Samsung
    ...Sony Xperia
    ...iPad

  • Om du har en iPhone eller iPad: Inaktivera "Hitta min iPhone"

    Funktionen Hitta min iPhone måste vara inaktiverad när du skickar in din gamla mobil till oss. Antingen gör du det på din skadade mobil, eller via en annan mobil eller dator.

  • För dig med försäkringen Trygg 48

    1. Har du Telenors försäkring så startar du en skadeanmälan

    2. Därefter får du en bekräftelse via mail/sms med en länk dit du hela tiden kan följa ditt ärende.

    3. Inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett och du har fått en bekräftelse om att ersättning skickats till dig finns en utbytesenhet att hämta på närmaste utlämningsställe. Befinner du dig inom EU/EES kan vi inte garantera att du får en ny enhet inom den tidsramen, men vi skickar din nya enhet så fort din skadeanmälan är registrerad och komplett.

    4. En faktura på självrisken skickas till dig.

    5. När du hämtat ut din nya mobil/surfplatta skickar du tillbaka din gamla i samma förpackning som den nya enheten levererades i. (Vid stöld och förlust bortser du såklart från det här steget).

    Information om självrisk finner du i Villkoren för Trygg 48.

    Vill du slippa självrisken? 

    Vill du använda din produktgaranti istället för försäkringen skapar du ett reparationsärende istället för en skadeanmälan. Om du är osäker om felet som uppstått täcks av produktgarantin, kan du ringa vår serviceverkstad på 08-400 046 40, vardagar 09–17.

    För dig utan Telenors försäkring

    Om du inte har Telenors försäkring gör du ett reparationsärende.

    Här kan du läsa mer om vad ett reparationsärende är