Välkommen på event!

Snart är det dags för vårens event för större företag på temat ”Allt är digitaliserat, vad händer sen?" Ta del av agendan och anmäl dig direkt.

Malmö den 25 april på Studio: Läs mer och anmäl dig

Göteborg den 27 april på Convendum: Läs mer och anmäl dig

Stockholm den 2 maj på Vasateatern: Läs mer och anmäl dig

Nätverkslösningar

Idag ställs höga krav på nätverkstjänster. Digitaliseringen kräver en säker och stabil digital infrastruktur. Hotbilden är större, utvecklingen går snabbt och lösningarna är många. Vi på Telenor kan ta hand om hela din nätverkslösning.

WAN

Med Telenors datanätstjänst Nordic Connect knyter vi samman hela företagets kommunikation. Vi levererar ett stabilt och säkert företagsnätverk som kan utvecklas i takt med era behov.

Läs mer >

LAN/Wireless LAN

Telenors tjänster LAN och Wireless LAN möjliggör en stabil och bekymmersfri drift av företagets lokala nätverk, såväl trådbundet som trådlöst levererad i en komplett funktion.

Läs mer >

Säkerhet

Vi erbjuder flera tjänster som skyddar ert företag. Vi har bland annat tjänster för säkra mobila anslutningar, skydd mot nätattacker med DDoS-skydd och brandväggar.

Läs mer >

Colocation

Med Telenor Colocation placerar ni er kommunikationsutrustning i någon av våra säkra serverhallar som har anslutning till ett av Nordens modernaste kommunikationsnät.

Läs mer >

Alltid hos Telenor

Helhetslösningar för företaget

Kundservice tillgängligt dygnet runt

Stabilt och säkert nät

Stabila nätverkstjänster

Utvecklingen mot molnbaserade tjänster och ständigt uppkopplade verksamheter ställer höga krav på en säker och stabil digital infrastruktur. 

Vi vet att kommunikationslösningarna är affärskritiska och bara måste fungera utan problem och med hög säkerhet. Det är komplext att äga, drifta och utveckla ett eget nät idag. Hotbilden är större och utvecklingen går snabbt.

Vi på Telenor har därför en egen, nordisk nätinfrastruktur som gör att vi kan ta det fulla ansvaret för drift, säkerhet, leverans och support. I hela Norden. Låt oss ta hand om din nätverkslösning så kan du fokusera på din kärnverksamhet.

Allt det här ingår

  • Stabil infrastruktur i form av eget, nordiskt nät
  • Nätverkstjänster (WAN) som knyter samman kontor, datacenters och molntjänster
  • Fiber till alla kontor och/eller verksamhetsställen för högsta prestanda
  • Fiber och 4G, eller både och, för flexibilitet och trygghet
  • Lokalt nätverk (LAN) - för gäster, medarbetare och uppkopplade enheter
  • Köp hela ditt företagsnätverk som tjänst

Drifta själv eller outsourca?

Vad passar er bäst, äga nätverk eller köpa som tjänst? Här är en sammanställning av fördelarna.
Läs mer här

Modernisera och digitalisera

Gör er redo för digitaliseringen. Här är tre steg till säkra, trygga och stabila nätverk. 
Läs mer här

Rätt frågor vid upphandling

Säker uppkoppling till molnet, WiFi för besökare och hög säkerhet. Det är höga krav på nätverket.
Ladda ner frågorna här

 

Vanliga frågor

  • Hur hög hastighet har fiberanslutningen?

    Med vårt eget nordiska fibernät tillsammans med ett väl utbyggt mobilnät, kan vi erbjuda fiberanslutning med upp till 10 Gbit/s och 4G-anslutningar för maximal flexibilitet eller back-up. 

  • Hur säkert är fibernätet?

    All kommunikation mellan kontor och medarbetare, datacenters och molntjänster sker i ett säkert och privat nät. Hela företagsnätverket driftas och övervakas av Telenor och möjliggör att ni på ett säkert sätt kan knyta samman alla medarbetare oavsett var de befinner sig. För att säkra driften kan olika servicenivåer väljas.

  • Hur säkerställer ni installationen av LAN?

    Vi ser till att ditt lokala nätverk etableras på ett effektivt och standardiserat sätt, med tydlig ansvarsfördelning mellan dig som kund och oss. Din leverans har alltid funktionsgaranti och vi tar hela ansvaret via ditt val av servicenivå. Efter leverans sköter vi också den löpande driften och övervakningen av nätverket.

  • Vad ingår i tjänsten Wireless LAN hos Telenor?

    Med vår lösning får du en komplett, managerad infrastruktur där samtliga komponenter ingår. Tjänsten är väl utprövad och möjliggör uppgradering från en mindre installation till ett komplett lokalt företagsnät med både trådbundna och trådlösa anslutningar. Till tjänsten erbjuds även ett antal standardiserade tillvalsfunktioner som bland annat utökade servicenivåer, kundportal, integrationer mot interna katalogfunktioner, självbetjänande gästaccess och QoS optimerad för Microsoft Lync.

Kundservice har alltid öppet

Vår kundservice öppet dygnet runt. Året runt. Ring oss på 222 från din mobil, eller 020 - 222 222 kostnadsfritt från hela världen. Snabba svar, guider, priser utomlands och felsökningshjälp hittar du enkelt i vår support. 
Gå till kundservice

Kontakta företagsrådgivare

Få personlig rådgivning för ditt företag av våra kunniga säljare. Lämna dina uppgifter i vårt formulär så hör vi av oss.

Kontakta oss här