Telenor Change - efter 12 månader uppgraderar du mobilen utan extra kostnad. Läs mer

Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G

Större skärm för stor njutning

SLUTSÅLD

Mobilen har utgått men ta gärna en titt på våra rekommendationer.

Rekommendationer till dig

Spela på Note20 Ultra 5G

Gaming - javisst!

Glöm datorn och glöm spelkonsolen, ja det kan du faktiskt med Galaxy Note20 Ultra 5G. Du får ett Game Pass som ligger i molnet och du kommer att bli nöjd, för här ligger massor av spel, det är bara att välja och vraka. Du kan koppla till en extern handkontroll och 5G-nätet och WiFi6 kan du nyttja när det finns. Du kommer aldrig att uppleva att det laggar, det är vi förbi!

Galaxy Note20 Ultra 5G synkar du med pc

För den flitige

Den här telefonen är optimerad för att enkelt kunna synkroniseras med PC. Apparna öppnas direkt från Windows desktop och alla dina anteckningar du gör med S Pen synkas automatiskt till Microsoft Outlook, Office och OneNote.

  • Note20 Ultra får toppbetyg

    Står ut från mängden

    Mångsidigheten är kärnan i Note20 Ultra enligt tidningen Mobil som ger modellen toppbetyg. Skärmen är snabbare och anteckningsfunktionen förfinad vilket uppskattas extra mycket.

  • S pen med Galaxy Note20 Ultra 5G

    Det sitter i pennan

    S Pen ligger i handen, på precis samma sätt som en riktig penna. Du kan använda den direkt på skärmen utan att låsa upp eller öppna program - och du kan använda den som fjärrkontroll till kameran, och mycket, mycket mer!

  • Note20 Ultra 5G

    Snabbhet i sitt esse

    120 Hz är dubbelt så hög uppdateringsfrekvens på skärmen jämfört med Galaxy Note10. Det här innebär att du får bilder du tidigare bara kunnat drömma om och gaminingen når en helt ny nivå.

Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.

Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Välj det abonnemang du vill ha. Du får nu frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör.

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar ditt sim-kort. Det gör du genom att sätta in sim-kortet i en enhet. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad efter 12 månader. Har du haft din mobil mindre än 12 månader kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar fram tills att du har betalat av hälften av din nuvarande mobil.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera innan 12 månader i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätten

    Prylar

    På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt. 

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang