Telenor Change – uppgradera mobilen varje eller vartannat år utan extra kostnad. Läs mer

Köp valfri mobil och få streamad tv till halva priset i 12 månader. Läs mer

Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.

Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

    Bra att veta:

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
    • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar det (antingen genom att aktivera ett e-sim eller genom att sätta in ett sim-kortet i mobilen eller surfplattan). Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätten

    Prylar

    På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt. 

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

Batteri

Batterikapacitet 3900 mAh
Batteritid 24 tim
Batterityp Li-Ion
Snabbladdning Ja
Trådlös laddning Ja

Egenskaper

Ansiktsläsare Ja
Bluetooth Ja
Fingeravtrycksläsare Ja
Färg Beige, Grön, Lila, Svart
Färger från tillverkaren Phantom Black, Cream, Green, Lavender
Hörlursuttag (3.5 mm) Nej
IP-klass IP68
Pekskärm Ja
Redo för 5G Ja
Trådlös wifi-standard 802.11 a/b/g/n/ac/6e
USB Ja
USB-version Type-C 3.2
Vattentålig Ja

Internt

Dubbla sim-kort Ja
Finns i RAM-storlekarna 8 GB
Internminne 128 GB, 256 GB
Operativsystem Android 13
Plats för minneskort Nej
Processorkärnor Octa Core
Sim-kort E-sim, Nano-sim
System on a Chip (SoC) Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2

Kamera

Antal kameror baksida 3
Bildstabilisator Ja
Kameraspecifikationer 50 MP Wide (f/1.8 OIS) + 10 MP Tele2, 3x optisk zoom (f/2.4 OIS, 30x Space zoom) + 12 MP Ultra Wide (f/2.2 AF)
Kameraupplösning fram 12 MP
Kameraupplösning huvudkamera 50 MP
Videoupplösning 8K

Mått

Bredd 70.9 mm
Djup 7.6 mm
Höjd 146.3 mm
Vikt 167 gram

Produkt

Märke Samsung

Skick

Begagnad Nej

Skärm

Skärmstorlek 6.1 tum
Skärmtyp Amoled
Upplösning 1080x2340

Kvinna öppnar förväntansfullt boxen till sin nya mobil.

Uppgradera mobilen när du vill

Som kund hos oss kan du uppgradera din telefon varje eller vartannat år utan extra kostnad. Vi kallar det Telenor Change. Perfekt när du vill testa något nytt!

Och din gamla mobil? Den återanvänder vi och ger nytt liv.

Så här enkelt är det

1

Dags att testa något nytt?

När du har 12 månader kvar av din delbetalning kan du uppgradera till en ny utan extra kostnad. Hitta en ny favorit bland vårt utbud av mobiler!

2

Kontrollera din gamla mobil

Är mobilen hel är allt lugnt. Har den skador kan du behöva betala en mellanskillnad vid uppgradering. Med vår försäkring Trygg48 kan du uppgradera utan extra kostnad oavsett skick!

3

Beställ din nya mobil

Lägg din beställning och få ett sms när din nya mobil har kommit in till butiken du har valt.

Samsung Galaxy s23

Mobilen som gör varje ögonblick bättre

Samsung Galaxy S23 är utrustad med en riktigt skarp kamera. Och tack vare avancerad AI blir ditt jobb enkelt – nu kan du ta bilder och filma på proffsnivå, oavsett vilken nivå du är på idag. Med tre bakre kameror i ett imponerande samspel är du redo att ta fantastiska bilder i alla lägen. 50 MP, telefoto, ultravidvinkel och djup. Låt kamerans AI göra jobbet: Den tar ut de bästa bilderna, klipper ihop de mest actionladdade ögonblicken och sänker hastigheten under de dramatiska sekvenserna.

Samsung Galaxy S23 har fantastisk skärm

120 Hz förändrar hela känslan

Samsung Galaxy S23 har en Dynamisk Super AMOLED-skärm med upp till 120 Hz uppdateringsfrekvens som revolutionerar upplevelsen. Den snabba uppdateringsfrekvensen ger en mjuk känsla och omedelbar respons, oavsett om du scrollar, spelar eller skriver ett meddelande. Med Galaxy S23 kan du utnyttja det nya snabba 5G-nätet till fullo.

Nightography med S23.

Nightography – natten har aldrig varit ljusare

Ofta inträffar de mest magiska ögonblicken när mörkret faller: Fyrverkerier, solnedgångar och festens höjdpunkt. Tidigare har det varit svårt att fånga dessa stunder med djup och skärpa då ljuset är svagt – men inte med Galaxy S23:s ljuskänsliga sensor som lyfter upp alla detaljer i ljuset. Nu kan du filma och fota precis som du vill även när det är mörkt.

  • Intelligent batteri

    Intelligent batteri

    Batteriet är inte bara kraftfullt, utan anpassar sin kraft efter dina vanor och laddar upp till 50% på 30 minuter.

  • Bild på design

    Design som håller

    Sömlösa och mjuka övergångar, stilren design och starkaste skärmglaset hittills.

  • Stort minne

    Plats för mer

    Dina bilder, filmer och favoritserier – självklart har Samsung gjort plats för allt du gillar.