Samsung Galaxy XCover 4S
För dig som gillar äventyr
Mobilen har utgått men ta gärna en titt på våra rekommendationer.
Rekommendationer till dig
Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.
(öppnas i nytt fönster)
-
Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!
Bra att veta:- För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
- Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
- Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.
- I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.
-
Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.
Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.
-
Saker att tänka på innan du uppgraderar
- Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
- Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
- Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
- Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
- Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
- Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
-
Mobiltelefoni och mobilt bredband
Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar det (antingen genom att aktivera ett e-sim eller genom att sätta in ett sim-kortet i mobilen eller surfplattan). Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.
Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband
Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.
Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.
Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.
Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott.
-
Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget.
-
Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.
-
Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.
Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan. -
Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här
-
Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.
-
När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.
Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.
Mobiltelefoni
Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.
Bredband och tv
Här hittar du information om ångerrätten
Prylar
På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt.
-
Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!
Så här funkar Telenor Familj
- Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
- Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
- Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).
-
På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:
Avsluta mobilabonnemang
Avsluta tv- och bredbandsabonnemang
Batteri
Batterikapacitet | 2800 mAh |
---|---|
Batteritid | 14 tim |
Snabbladdning | Nej |
Trådlös laddning | Nej |
Egenskaper
Bluetooth | Ja |
---|---|
Fingeravtrycksläsare | Nej |
Färg | Svart |
Hörlursuttag (3.5 mm) | Ja |
IP-klass | IP68 |
Pekskärm | Ja |
Redo för 5G | Nej |
USB | Ja |
Vattentålig | Ja |
Internt
Dubbla sim-kort | Ja |
---|---|
Internminne | 32 GB |
Minneskortstyp | microSD |
Operativsystem | Android |
Plats för minneskort | Nej |
RAM | 3 GB |
Kamera
Antal kameror baksida | 1 |
---|---|
Bildstabilisator | Ja |
Kameraspecifikationer | 5 MP (F2.2) FF, 16 MP (F1.7) AF LED BLIXT |
Kameraupplösning fram | 5 MP |
Kameraupplösning huvudkamera | 16 MP |
Videoupplösning | Full HD (1080p) |
Mått
Bredd | 74 mm |
---|---|
Djup | 10 mm |
Höjd | 145.9 mm |
Vikt | 172 gram |
Produkt
Märke | Samsung |
---|
Skärm
Skärmstorlek | 5 tum |
---|---|
Skärmtyp | LCD |
Upplösning | 1280x720 |
Tuff lur för aktivt liv
Först ut var Galaxy XCover 4 och nu kommer uppgraderingen i Galaxy XCover 4S. Den är certifierad enligt US Military Standard MIL-STD 810G – något som beskriver stöttålighet för temperaturer, väder och vind. Med andra ord - om du tycker om att vara aktiv och att ha med dig din mobil på de äventyr som livet bjuder på är det här definitivt rätt telefon för dig. Den stora hd-skärmen gör att den ligger bekvämt i handen och tack vare att den är IP68-klassad klarar den att vara under vatten på 1,5 meters djup i 30 minuter.
Kamera för upplevelser att minnas
Det finns många fina stunder i livet som är för vackra och för betydelsefulla för att inte fångas på bild. Därför har Galaxy XCover 4S ett internminne på 32 GB men det finns även plats för ett separat SD-kort vilket ger dig upp till hela 512 GB lagringsutrymme. Kameran är enkel att öppna och du gör det genom att dubbelklicka på Hem-knappen.
-
Designen gör jobbet
Galaxy XCover 4S har fysiska knappar för Meny, Hem och Tillbaka. Skärmen har även ökad känslighet för att du ska kunna använda den när som helst – var som helst. Den starka LED-blixten använder du med fördel som ficklampa.
-
Byt ut batteriet
I den här mobilen finns möjlighet att byta ut batteriet, du kan enkelt och smidigt byta till ett fulladdat när och om behovet uppstår.
-
Funktioner som underlättar
Den här telefonen är utrustad med NFC, något som gör det enkelt för dig som användare att använda Samsung Pay när du betalar direkt från mobilen. För att du ska känna dig trygg och för att förenkla livet finns även Samsung Knox.