Försäkring vid ID-stöld och nätkränkning

Ställ in anpassat innehåll med Familjeregler

Säkerhetsprogram till dator, surfplatta och mobil

Kvinna med en röd mobil.

Vad är Surfa Säkert?

Vårt smarta säkerhetspaket har nu blivit ännu bättre. Det består av två delar – dels en försäkring mot id-stöld och nätkränkning, dels ett uppdaterat säkerhetsprogram och en ny app.

Testa två månader fritt utan bindningstid!

Surfa Säkert app

Vår app är ett säkerhetsprogram i samarbete med F-Secure som inkluderar:

 Antivirus och bankskydd

 Surfskydd

 Familjeregler

 

Id-försäkring för familjen

I samarbete med HELP Försäkring erbjuder vi stöd vid id-stöld och nätkränkning.

  Få hjälp av jurist senast följande arbetsdag

  Ersättning för psykologstöd och inkomstbortfall

  2 miljoner kr i rättsskydd och viss ersättning för ekonomisk förlust

Föräldrarkontroll

Surfa Säkert är designad för hela familjen.

Med Surfa Säkert installerad på barnets enhet så kan du låta dem utforska internet, installera appar, spela spel och kommunicera med vänner och familj säkert och tryggt.

  Sätt hälsosamma gränser för användning av enheterna

  Förhindra tillgång till olämpligt innehåll på websidor

  Hantera profilen genom förälderns app eller online via portalen

Erbjudande

Köp Surfa Säkert för 59 kr/mån

  • Få 2 månader fritt utan bindningstid!
  • 5 licenser för hela familjen

Är du redan kund och vill skaffa Surfa Säkert?

Ring 020-222 222 Mån-fre: 08.00 - 18.00.

Hitta till närmaste butik

Chatta Mån-tors: 08.30 - 21.00, fre: 08.30-17.00, lör-sön: 09.00 - 17.30.

Inte kund än? Skaffa ett mobil-, tv- eller bredbandsabonnemang hos oss för att ta del av Surfa Säkert.

 

Kom igång med Surfa Säkert

1

Beställ

Beställ Surfa Säkert i Mitt Telenor i appen eller på webben, i våra butiker eller ring eller chatta med oss här.

2

Installera

Installera appen Surfa Säkert för trygg uppkoppling

3

Klart!

Surfa Säkert börjar gälla direkt. Nu kan du surfa säkrare och få hjälp vid id-stöld eller nätkränkning.

Tips för att förebygga id-stöld

Id-stöld innebär att dina personuppgifter används av någon annan för att exempelvis ansöka om lån, teckna avtal eller köpa produkter. För att undvika att drabbas kan du tänka på att:

  • använd lösenord/pinkod för dator och mobil. 
  • lämna inte ut kod till BankID/kontouppgifter på telefon/mejl.
  • spärra obehörig adressändring hos Skatteverket och Svensk Adressändring.
  • använda en digital brevlåda, exempelvis Kivra

Om du drabbas

Även om du är försiktig med hur dina person- och kortuppgifter hanteras kan du drabbas av id-stöld. Om det sker ska du agera snabbt för att minska omfattningen. Det här kan du behöva göra:

  • spärra ditt personnummer hos kreditupplysningsföretagen
  • spärra dina konto-/kreditkort
  • spärra din id-handling
  • en polisanmälan
  • kontrollera eller spärra adressändring.

Anmäl id-stöld eller nätkränkning

0771-985 200
info@helpforsakring.se

 

Öppettider: mån-tors kl 9-17 och fre kl 9-16.

Du får hjälp av jurist inom en arbetsdag.

Villkor

Försäkringen gäller dig som tecknat Telenor Surfa Säkert och dess make/maka/sambo/registrerad partner samt barn upp till 20 år som bor hemma. Du kan endast få stöd och ersättning för ärenden som inträffar under försäkringsperioden. Den gäller enbart dig och din familj i egenskap av privatpersoner.

 

Se fullständiga villkor och förköpsinformation. 

Vanliga frågor

  • För att beställa Surfa Säkert behöver du stå som ägare på ett mobil- eller bredbandsabonnemang hos oss.

  • Om du är mobilkund beställer du Surfa Säkert i Mitt Telenor på webben eller i appen.

    Har du bredband hos oss? Ring oss på 020-222 222, så hjälper vi dig. 

  • När du köper Surfa Säkert får du ett mejl med installationsuppgifter och instruktioner för hur du gör. Följ instruktionerna så kommer det att gå som en dans!

  • Du betalar aldrig timpris om du får hjälp av jurist via HELP. Om ditt ärende går till domstol är dock självrisken 1 500 kr. 

  • Om du har Surfa Säkert och behöver kontakta HELP registreras ditt ärende hos HELP kundservice. Du blir kontaktad av en jurist specialiserad på just ditt område redan samma dag, eller senast på förmiddagen nästkommande arbetsdag.

    Ring HELP: 0771-985 200 (mån-tors kl 9-17, fre kl 9-16)

    Mejla: info@helpforsakring.se

  • Väljer du att avsluta Surfa Säkert slutar tjänsten gälla samma dag. Om du har betalat för en längre period än vad du nyttjat får du tillbaka mellanskillnaden på nästa faktura.

    Om du är mobilkund, kan du avsluta tjänsten i appen Mitt Telenor.
    Om du är bredbandskund kan du ringa 020-222 222.

    Tänk på att du måste ha antingen mobil eller bredband från Telenor för att kunna ha Surfa Säkert. Väljer du att avsluta dina abonnemang kommer även tilläggstjänster som Surfa Säkert att avslutas.