Överlåta mobilabonnemang mellan företag

Överlåtelse gör du om du vill flytta betalningsansvaret för ett abonnemang från ett företag till ett annat företag.

Vill du flytta ett mobilnummer mellan företag och en privatperson, läs mer här.

Instruktioner för överlåtelse:

  1. Välj överlåtelseblankett utifrån att du ska överlåta ett eller flera abonnemang.
  2. Fyll i alla fälten på blanketten (utom fälten för betalningsansvarigs namnteckning) direkt på din dator.
  3. Skriv ut blanketten.
  4. Nuvarande betalningsansvarig, alltså personen som skrev på avtalet, och den nya betalningsansvarig undertecknar blanketten i fälten för betalningsansvarigs namnteckning.
  5. Skicka in överlåtelsen till oss enligt de alternativ som finns angivna på blanketten.

Den som tar över abonnemanget tar även över avtalets samtliga villkor, samt eventuell bindningstid och förhöjd månadsavgift.

Vanliga frågor

  • Alla abonnemang har ett telefonnummer - oavsett om ditt avtal är ett tal-, data- eller ett Mobilt bredbandsabonnemang. Missa inte att skriva in rätt telefonnummer på överlåtelseblanketten.

    Kontrollera också att organisationsnummer är korrekta och att betalningsansvarigs namnteckning finns för båda parter. Tänk på att skriva tydligt. Det är viktigt att båda parter tar del av Telenors allmänna villkor.

    Skicka in överlåtelsen till oss enligt de alternativ som finns angivna på blanketten.

    Läs mer om överlåtelse

  • Överlåtelseblankett används när du vill flytta betalningsansvaret för ett abonnemang från ett företag till ett annat företag. Vilken blankett du ska välja beror på om du ska överlåta ett eller flera abonnemang. Till överlåtelseblanketter

    Vill du flytta ett mobilnummer mellan ett företag och en privatperson, läs mer här.

  

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta, ring eller boka tid

Kontakta kundtjänst

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter