Vad behöver du hjälp med?
Vanliga frågor just nu
-
Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.
Ny kund?
- Första fakturan
Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan. - Trygg 48
Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 129 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta). Har du mobilabonnemanget Obegränsat Plus betalar du bara 29 kr/månad. - Surfa säkert
Säkerhetspaketet Surfa Säkert är kostnadsfritt de två första månaderna. Därefter kostar det 59 kr/mån.
Kund sedan tidigare?
- Har du gjort ändringar?
Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more. Har du bytt abonnemang kan du ha förlorat tidigare rabatter. - Har du köpt en tjänst?
En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, eller ett Surfpaket för utlandsresan. - Prisförändringar och rabatter som upphör
Ibland ändrar vi priset på våra tjänster (vilket vi alltid meddelar i förväg). Högre belopp på fakturan kan också bero på att du har haft en tidsbestämd rabatt som har gått ut.
Mobilabonnemang?
- Har du bytt surfmängd?
- Har du köpt extra surf?
- Har du sms:at till utlandet?
Se priser för olika zoner. - Har du skickat betal-sms?
Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar. - Har du betalat parkering med mobilen?
- Har du "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store, Google Play eller Microsoft Store?
I så fall kommer eventuella kostnader på mobilfakturan. Läs mer
Undrar du över något som står på fakturan? - Första fakturan
-
Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.
Betala med e-faktura
Betala med autogiro
Betala mobilfakturan med Swish
Få tv- och bredbandsfakturan i Kivra
Byte av bank och betalansvarig -
Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app.
Guider för din mobil
Ställa in och fixa med mobilen? Du har kommit rätt. Här hittar du massor av smarta guider!
Ta mig till mobilguiderna
Ändra och överlåta
-
På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:
Avsluta mobilabonnemang
Avsluta tv- och bredbandsabonnemang -
Absolut, du kan byta hastigheten en gång i månaden. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.
-
Du byter abonnemang (surfmängd) enkelt i Mitt Telenor här på webben eller i appen. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Mer om att byta abonnemang -
Mobilabonnemang
Information om hur du överlåter privat- och företagsabonnemang samt överlåtelse från dödsbo hittar du på sidan om överlåtelse av mobilabonnemang.
Bredband, hemtelefoni via bredband och tv
Blanketter för överlåtelse av bredbandsabonnemang, hemtelefoniabonnemang eller tv-abonnemang hittar du på sidan om överlåtelse av tv, bredband eller hemtelefoni via bredband.
-
Felsökning, installation och skada
-
På telenor.se/surfa-nu hittar du allt om hur du kommer igång med ditt bredband.
-
Absolut! På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför det inte fungerar.
Till telenor.se/surfa-nu -
Kolla in våra guider för hur du går tillväga
Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.
-
Upplever du frysningar av bilden eller andra störningar? Eller är det helt svart i rutan? Det kan bero på flera saker.
Hjälp med att lösa tv-problem -
När en röd lampa blinkar på en router från Telenor betyder det att något är fel. Så här tar du reda på vad.
- Starta om routern
- Kolla att nätverkskabeln sitter i ordentligt och är hel.
- Gå in på sidan för driftstörningar på bredbandsnätet. Där ser du både stora och mindre driftstörningar, så kolla båda.
- Vet du fortfarande inte vad som är fel? Ring oss på 020-222 222.