Sommar, sol och surf

När det är sommar brukar vi röra på oss lite mer och här ger vi lite tips på hur du smartast surfar på tåget, badplatsen eller i sommarstugan.

Surfsäkra semestern

Fem bra tips på hur du får bättre surfliv i sommar.

Om mobilen försvinner

Tips på vad du ska göra innan och om det händer.

Mobiltäckning varierar

Saker som påverkar din mobiltäckning.

Dela surfen enkelt
Mobil som visar hur man fördelar surf i appen Mitt Telenor

Delad surf är dubbel glädje

I appen Mitt Telenor är det lekande lätt att fördela surfen. Du justerar bara hur många GB surf var och en ska ha. Ändra när du vill och hur ofta du vill.

 

Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

 

 

Ring fritt inom familjen

Gäller i hela världen när ni är flera medlemmar i ett abonnemang. Dessutom surfar ni som hemma i 41 länder till exempel USA, Schweiz, Turkiet.

Se vad det kostar 

Information om priser för att ringa, surfa och sms:a när du är utomlands.


Tips inför resan! Sms:a namnet på landet du ska besöka till nummer 10615. Då får du ett sms med de priser som gäller för ditt abonnemang.

Det är skönt att stanna hemma

Maxa ditt wifi med de här smarta tipsen eller gå direkt till wifiguiden där du med hjälp av ett test får bästa lösningen till ditt hem.

Behöver du hjälp?

Här får du svar på de flesta frågorna och ser aktuella driftstörningar.

Våra bästa erbjudanden

Här har vi samlat våra aktuella sommarerbjudanden och kampanjer. 

Vanliga frågor om täckning

  • Om du befinner dig i Sverige och har problem med dålig eller ingen täckning på din mobil kan du först prova följande saker:

    Befinner du dig i utlandet? Här kan du läsa mer. Har du fortfarande problem, kontakta kundservice på 020 - 222 222 så hjälper vi dig.

  • Om du har full täckning på mobilen men ändå till exempel inte kommer ut på internet bör du börja med att slå på telefonens flygplansläge och slå sedan av det igen. Om detta inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.

    Är du utomlands? Kolla här

    Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen, t.ex. problem med internetuppkoppling.

    Upplever du fortfarande problem, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Via mobil

    Upplever du att du inte kan gå ut på nätet, eller att hastigheten blivit långsammare än normalt, till exempel för ditt extra-sim? Kolla in våra guider för de olika mobiltelefoner. 

    Om du är uppkopplad på wifi via bredband från oss kan du gå igenom vår felsökningsguide här.

    Via bredband

    Använd våra felsökningsguider för bredband för att ta reda på vad som är fel och vad lösningen på problemet är. 

    Du kan enkelt kontrollera din bredbandshastighet på bredbandskollen.se. Där finns också en komplett guide som Post- och Telestyrelsen (PTS) har tagit fram över vad som kan påverka din hastighet negativt. 

    Helt ny bredbandskund? Här finns hjälp

  • Många problem med surfen kan du avhjälpa själv genom att använda våra felsökningsguider.

    Till guiderna

    Eller prova det här

    Testa en omstart. Din dator och/eller router förnyar den tilldelade ip-adressen löpande. Om den misslyckas behöver du starta om för att bredbandet ska fungera igen.

    Routern. Försvinner problemen när routern är urkopplad? Då kan du testa en fabriksåterställning av routern. Använd ett gem och tryck in Reset-knappen tills routern gör en omstart. Har du routern Technicolor 799 och har gjort en fabriksåterställning? Så här ansluter du till ditt wifi på nytt

    Annan dator. Om du fortfarande har problem kan du prova att koppla in en annan dator. Om det fungerar nu kan det vara din dators drivrutin som orsakar problemet. Se till att uppdatera.

  • 90 % av alla problem med mobilsurf går att lösa med hjälp av vår felsökningsguide. 

    Starta här