Sommar, sol och surf
Delad surf är dubbel glädje
I appen Mitt Telenor är det lekande lätt att fördela surfen. Du justerar bara hur många GB surf var och en ska ha. Ändra när du vill och hur ofta du vill.
Tips inför resan! Sms:a namnet på landet du ska besöka till nummer 10615. Då får du ett sms med de priser som gäller för ditt abonnemang.
Det är skönt att stanna hemma
Maxa ditt wifi med de här smarta tipsen eller gå direkt till wifiguiden där du med hjälp av ett test får bästa lösningen till ditt hem.
Behöver du hjälp?
Här får du svar på de flesta frågorna och ser aktuella driftstörningar.
Vanliga frågor om täckning
-
Om du befinner dig i Sverige och har problem med dålig eller ingen täckning på din mobil kan du först prova följande saker:
- Är flygläge påslaget? Slå av det.
- Kolla eventuella driftstörningar
- Starta om enheten
- Kolla täckningskartan, finns det täckning i området du befinner dig i?
- Befinner du dig inomhus? Tjocka betongväggar kan påverka. Testa att ställa dig vid ett fönster.
Befinner du dig i utlandet? Här kan du läsa mer. Har du fortfarande problem, kontakta kundservice på 020 - 222 222 så hjälper vi dig.
-
Om du har full täckning på mobilen men ändå till exempel inte kommer ut på internet bör du börja med att slå på telefonens flygplansläge och slå sedan av det igen. Om detta inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.
Är du utomlands? Kolla här.Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen, t.ex. problem med internetuppkoppling.
Upplever du fortfarande problem, kontakta oss så hjälper vi dig.
-
Via mobil
Upplever du att du inte kan gå ut på nätet, eller att hastigheten blivit långsammare än normalt, till exempel för ditt extra-sim? Kolla in våra guider för de olika mobiltelefoner.
Om du är uppkopplad på wifi via bredband från oss kan du gå igenom vår felsökningsguide här.
Via bredband
Använd våra felsökningsguider för bredband för att ta reda på vad som är fel och vad lösningen på problemet är.
Du kan enkelt kontrollera din bredbandshastighet på bredbandskollen.se. Där finns också en komplett guide som Post- och Telestyrelsen (PTS) har tagit fram över vad som kan påverka din hastighet negativt.
Helt ny bredbandskund? Här finns hjälp -
90 % av alla problem med mobilsurf går att lösa med hjälp av vår felsökningsguide.