Driftinformation & täckning.

Här hittar du allt om vårt nät, täckning och eventuella driftstörningar.

Vanliga frågor

  • Jag har full täckning men kan ändå inte sms:a/ringa/surfa. Varför?

    Om du har full täckning men ändå till exempel inte kommer ut på internet bör du börja med att slå på telefonens flygplansläge och sedan slå av det igen. Om det inte hjälper kan du prova att starta om telefonen. Någon av dessa åtgärder brukar oftast lösa problemet.

    Har du full täckning men inte kan ringa till 112, testa att ta ut sim-kortet ur telefonen och prova sedan att ringa 112 igen.

    Är du utomlands? Kolla här.

    Fungerar det fortfarande inte? Här hittar du fler konkreta tips på hur du åtgärdar de vanligaste problemen, till exempel problem med internetuppkoppling. Upplever du fortfarande problem, kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Varför kommer jag inte ut på internet med mitt mobila bredband?

    Prova att starta om datorn och även modemet.
    Har du kopplat in modemet direkt i datorn? Testa att sätta det i en annan usb-port.
    Kolla så att du har täckning.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig vidare.

  • Varför har jag ingen/dålig täckning i vissa delar av bostaden?

    Troligtvis når vi inte ända fram på grund av tjocka väggar eller fönster. Prova från ett annat ställe i ditt hem. Får du det inte att fungera finns vi till din hjälp på 020-222 222. 

  • Varför kan jag inte surfa på min iPhone?

    Om du har problem att surfa på din iPhone så kolla in våra guider för att se om du själv kan lösa problemet.

  • Varför kan jag inte ta emot sms?

    Börja med att starta om mobilen. Fungerar det fortfarande inte hittar du förmodligen ett svar i våra enkla mobilguider.

Täckning

Driftinformation

Bild på Telenors nät- och täckningsexpert

Magnus Österholm

Följ vår nätexpert

Hej! Jag heter Magnus Österholm och är nätexpert på Telenor. Jag driver en blogg där jag skriver om aktuella ämnen, trender och framtidsspaningar inom nätutveckling. Mitt mål är att göra täckning till en ickefråga, så att du som kund kan välja operatör utifrån service och tjänster och slippa bry dig om täckning. Följ mig gärna och ställ frågor när som helst!