Driftinformation & täckning.

Här hittar du allt om vårt nät, täckning och eventuella driftstörningar.

Vanliga frågor

  • Jag har full täckning men kan ändå inte sms:a/ringa/surfa. Varför?

    Prova att använda sim-kortet i en annan mobil. Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.

  • Varför kommer jag inte ut på internet med mitt mobila bredband?

    Prova att starta om datorn och även modemet.
    Har du kopplat in modemet direkt i datorn? Testa att sätta det i en annan usb-port.
    Kolla så att du har täckning.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig vidare.

  • Varför har jag ingen/dålig täckning i vissa delar av bostaden?

    Troligtvis når vi inte ända fram på grund av tjocka väggar eller fönster. Prova från ett annat ställe i ditt hem. Får du det inte att fungera finns vi till din hjälp på 020-222 222. 

  • Varför kan jag inte surfa på min iPhone?

    Om du har problem att surfa på din iPhone så kolla in våra guider för att se om du själv kan lösa problemet.

  • Varför kan jag inte ta emot sms?

    Börja med att starta om mobilen. Fungerar det fortfarande inte hittar du förmodligen ett svar i våra enkla mobilguider.

Täckning

Driftinformation

Magnus Österholm

Följ vår nätexpert

Hej! Jag heter Magnus Österholm och är nätexpert på Telenor. Jag driver en blogg där jag skriver om aktuella ämnen, trender och framtidsspaningar inom nätutveckling. Mitt mål är att göra täckning till en ickefråga, så att du som kund kan välja operatör utifrån service och tjänster och slippa bry dig om täckning. Följ mig gärna och ställ frågor när som helst!