Abonnemang & tjänster

Ändra eller lägg till tjänster, flytta ditt nummer och få hjälp med att lösa ärenden på egen hand. Vi vägleder dig så att du får ut mesta möjliga av ditt företagsabonnemang.

Vanliga frågor

  • Hur överlåter jag mitt abonnemang?

    Överlåtelse gör du om du vill att någon annan ska ta över ditt abonnemang. Tillträdande kund måste vara kreditgodkänd.

    Du ansöker om överlåtelse genom att fylla i vår överlåtelseblankett. Den som ska ta över abonnemanget behöver också skriva under blanketten.

    • Välj överlåtelseblankett utifrån att du ska överlåta ett eller flera abonnemang.
    • Fyll i alla fälten på blanketten (utom fälten för betalningsansvarigs namnteckning) direkt på din dator.
    • Skriv ut blanketten.
    • Nuvarande betalningsansvarig, alltså personen som skrev på avtalet, och den nya betalningsansvarig undertecknar blanketten i fälten för betalningsansvarigs namnteckning.
  • Kan jag pausa mitt abonnemang?

    Det du behöver tänka på är att du kan pausa ditt abonnemang tidigast 6 månader efter aktiveringsdatumet. Du kan pausa ditt abonnemang 1-6 månader åt gången och det måste gå 6 månader mellan pauserna. Eftersom din bindningstid också pausas får du via brev veta ditt nya slutdatum på ditt abonnemang.

    Du kommer att få faktura utskickad på den trafik du gjort fram till dagen när du pausade ditt abonnemang. Efter det kommer du inte få någon faktura förrän abonnemanget startas upp igen. Då endast på fasta kostnader.

    Maximal tidsperiod

    Du kan pausa ditt abonnemang i upp till 6 månader per gång. Vill du sedan starta det igen tidigare än vad som bestämts går det självklart alldeles utmärkt. Kontakta Kundservice på 222 för mer information.

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig. Tänk på att vi behöver tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget.

  • Hur lång bindningstid och uppsägningstid har jag?

    All den här informationen hittar du på Mina sidor eller i Företagsportalen.