Varför fungerar det inte att surfa i utlandet?

Det kan bero på flera saker. Prova våra förslag på lösningar.

  1. Kontrollera att du har nätverk genom att prova att ringa.
  2. Kontrollera att du har slagit på roaming.
  3. Kontrollera att Föräldrakoll är bortkopplat.

För kontantkort: Säkerställ att ditt kontantkort fungerar i det land du befinner dig i. Befinner du dig utanför EU/EES bör du kontrollera att du har laddat på Extrasaldo. Är du inom EU/EES behövs det inte. Har du nyligen surfat upp din mängd och fyllt på igen är det bra att starta om telefonen då gammal information kan ligga kvar och spärra för surf.

I Belize, Benin, Djibouti, Ekvatorialguinea, Etiopien, Georgien, Guam, Guinea, Jemen, Laos, Libyen, Maldiverna, Namibia, Nya Kaledonien, Syrien och Togo är surfen per automatik spärrad då kostnaden är 199kr/MB. Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 om du vill ta bort spärren.

Läs mer om kontantkort utomlands