Koppla av med säkerhetspaketet

Skippa oron över id-kapning, datorvirus eller intrång på ditt bankkonto. Telenors säkerhetspaket med F-Secure SAFE och HELP Försäkring skyddar familjens dator, mobil och surfplatta från attacker. Så att du kan ägna dig åt roligare saker.

Kvinna med en rosa mobil.

Vad är säkerhetspaketet?

Vårt smarta, trygga säkerhetspaket består av två delar – dels en försäkring för id-skydd och nätkränkning, dels ett säkerhetsprogram för mobil, surfplatta och dator. 

Id-skydd för familjen
I samarbete med HELP Försäkring erbjuder vi skydd vid id-stöld och nätkränkning. Du får hjälp av jurist senast följande arbetsdag samt ersättning för psykologstöd och inkomstbortfall. Dessutom ingår två miljoner kronor i rättsskydd och ersättning för kvarvarande skulder. 

Surfa säkrare 
F-Secure SAFE är ett säkerhetsprogram som kan användas på mobil, surfplatta och dator. Du kan installera det på upp till 10 enheter. Om du har barn kan du ställa in surftider och blockera olämpligt innehåll. Dessutom finns en VPN-funktion som gör bankanslutningen säker. 

Testa två månader fritt utan bindningstid! Välj mellan två paket:

  • 49 kr/mån för en försäkring vid id-stöld samt ett säkerhetsprogram till 1 enhet.
  • 69 kr/mån för en försäkring vid id-stöld samt ett säkerhetsprogram till 10 enheter.
Erbjudande

Köp säkerhetspaketet från 49 kr

Ring 020-222 222 Mån-fre: 08.00 - 18.00

Boka digitalt möte eller hitta närmaste butik

Chatta Mån-tors: 08.30 - 21.00, fre: 08.30-17.00, lör-sön: 09.00 - 17.30

Mobilkund? Då kan du även beställa i appen Mitt Telenor.

1

Beställ

Beställ säkerhetspaketet i appen Mitt Telenor, i våra butiker eller ring eller chatta med oss.

2

Installera

Installera F-Secure SAFE för att surfa säkrare. Försäkringsbeskedet för id-skydd och nätkränkning finns i Mitt Telenor.

3

Klart!

Säkerhetspaketet börjar gälla direkt. Nu kan du surfa säkrare och få hjälp vid id-stöld eller nätkränkning.

Tips för att förebygga id-stöld

Id-stöld innebär att dina personuppgifter används av någon annan för att exempelvis ansöka om lån, teckna avtal eller köpa produkter. För att undvika att drabbas kan du tänka på att:

  • använd lösenord/pinkod för dator och mobil. 
  • lämna inte ut kod till BankID/kontouppgifter på telefon/mejl.
  • spärra obehörig adressändring hos Skatteverket och Svensk Adressändring.
  • använda en digital brevlåda, exempelvis Kivra

Om du drabbas

Även om du är försiktig med hur dina person- och kortuppgifter hanteras kan du drabbas av id-stöld. Om det sker ska du agera snabbt för att minska omfattningen. Det här kan du behöva göra:

  • spärra ditt personnummer hos kreditupplysningsföretagen
  • spärra dina konto-/kreditkort
  • spärra din id-handling
  • en polisanmälan
  • kontrollera eller spärra adressändring.

Anmäl id-stöld eller nätkränkning

0771-985 200
info@helpforsakring.se

 

Öppettider: mån-tors kl 9-17 och fre kl 9-16.

Du får hjälp av jurist inom en arbetsdag.

Villkor

Försäkringen gäller dig som tecknat Telenor Säkerhetspaket och dess make/maka/sambo/registrerad partner samt barn upp till 20 år som bor hemma. Du kan endast få stöd och ersättning för ärenden som inträffar under försäkringsperioden. Den gäller enbart dig och din familj i egenskap av privatpersoner.

 

Se fullständiga villkor och förköpsinformation. 

Vanliga frågor och svar

  • Du kan beställa säkerhetspaketet på lite olika sätt.

    Har du ett mobilabonnemang hos oss? Då kan du logga in på appen Mitt Telenor för att beställa tjänsten eller köpa den i våra butiker. 

    Har du bredband hos oss? Då kan du besöka oss i din närmsta butik eller ringa oss på 020-222 222, så hjälper vi dig.

  • För att beställa säkerhetspaketet behöver du stå som ägare på ett mobil- eller bredbandsabonnemang hos oss.

  • När du har beställt säkerhetspaketet får du ett mejl från F-Secure SAFE. Där hittar du dina inloggningsuppgifter och instruktioner för hur du installerar F-Secure SAFE.

  • Du betalar aldrig timpris om du får hjälp av jurist via HELP. Om ditt ärende går till domstol är dock självrisken 1 500 kr. 

  • Om du har Telenor Säkerhetspaket och behöver kontakta HELP registreras ditt ärende hos HELP kundservice. Du blir kontaktad av en jurist specialiserad på just ditt område redan samma dag, eller senast på förmiddagen nästkommande arbetsdag.

    Ring HELP: 0771-985 200 (mån-tors kl 9-17, fre kl 9-16)

    Mejla: info@helpforsakring.se

  • Väljer du att avsluta säkerhetspaketet slutar tjänsten gälla samma dag. Om du har betalat för en längre period än vad du nyttjat får du tillbaka mellanskillnaden på nästa faktura.

    Om du är mobilkund, kan du avsluta tjänsten i appen Mitt Telenor.
    Om du är bredbandskund kan du ringa 020-222 222.

    Tänk på att du måste ha antingen mobil eller bredband från Telenor för att kunna ha säkerhetspaketet. Väljer du att avsluta dina abonnemang kommer även tilläggstjänster som säkerhetspaketet avslutas.