Problem med mms?

Kan du inte skicka eller ta emot mms med din Sony kan du ofta själv lösa problemet. Här har vi samlat en lista på de vanligaste problemlösarna.
  • Har du precis skaffat ditt mobilabonnemang hos oss måste du först skicka ett mms för att i fortsättningen kunna ta emot mms.
  • Starta om din Sony och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.
  • Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller Wi-Fi.
  • Kontrollera att mobilens minne inte är slut.
  • Kontrollera din APN-inställning. Gå till "Inställningar" > "Mer" > "Mobila nätverk" > Åtkomstpunktens namn. Gå till ”Telenor MMS”, om det inte finns så tryck på ”+”. Inställningarna ska vara:
    Namn: Telenor SE
    APN: services.telenor.se
    Proxy: Skall vara tom
    Port: Skall vara tom
    Användarnamn: Skall vara tom
    Lösenord: Skall vara tom
    Server: Skall vara tom
    MMSC: http://mms
    MMS-proxy: 172.30.253.241
    MMS-port: 8799
    MCC: 240
    MNC: 08
    Verifieringstyp: PAP
    APN-typ: mms
    APN-protokoll: IPv4
    APN-protokoll vid roaming: IPv4
    Bärare: Ej angiven