Högre belopp än normalt?

Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.

Ny kund?

  • Första fakturan 
    Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan.
  • Trygg 48
    Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 129 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta). Har du mobilabonnemanget Obegränsat Plus betalar du bara 29 kr/månad.
  • Surfa säkert
    Säkerhetspaketet Surfa Säkert är kostnadsfritt de två första månaderna. Därefter kostar det 59 kr/mån.

Kund sedan tidigare?

  • Har du gjort ändringar?
    Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more. Har du bytt abonnemang kan du ha förlorat tidigare rabatter.
  • Har du köpt en tjänst?
    En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, eller ett Surfpaket för utlandsresan.
  • Prisförändringar och rabatter som upphör
    Ibland ändrar vi priset på våra tjänster (vilket vi alltid meddelar i förväg). Högre belopp på fakturan kan också bero på att du har haft en tidsbestämd rabatt som har gått ut. 

Mobilabonnemang?

  • Har du bytt surfmängd?
  • Har du köpt extra surf?
  • Har du sms:at till utlandet?
    Se priser för olika zoner.
  • Har du skickat betal-sms?
    Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar.
  • Har du betalat parkering med mobilen?
  • Har du "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store, Google Play eller Microsoft Store? 
    I så fall kommer eventuella kostnader på mobilfakturan. Läs mer


Undrar du över något som står på fakturan?

Ta hjälp av vår ordlista