Hur använder jag ångerrätten?

Köp via webbutiken, telefon eller eventförsäljning 

Är köpet gjort via webbutiken, telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför butikslokal) gäller Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Den ger dig ångerrätt i 14 dagar från det att du mottagit produkten eller ingått ett avtal utan produkt.
Kontakta kundservice på nummer 020-222 222 om du vill använda ångerrätten.

Om du använder din ångerrätt ska du skicka tillbaka beställd produkt senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Tänk på att spara kvittot på försändelsen till dess att du fått bekräftelse på att vi mottagit produkten. Beroende på vilken produkt du har beställt kan du behöva betala returfrakt.

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka det vi har fått betalt av dig, inklusive leveranskostnader (för standardleverans). Tänk på att du kan bli ersättningsskyldig om du har påbörjat tjänsten eller använt produkten. Vi ber dig därför att hantera beställda produkter försiktigt för att undvika risken att bli ersättningsskyldig till oss om du vill ångra ditt köp. Du är även ersättningsskyldig om du har använt beställd tjänst.

Mobiltelefoni

Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar. Läs mer om Öppet köp här.

Bredband och tv

Här hittar du information om ångerrätt