Här kan du söka på din leverans
Inom tre dagar efter att du har gjort din beställning kan du kolla beräknad leveranstid. Tips! Fyll i personnummer om du är privatperson och organisationsnummer om du söker för ett företags räkning.
Så här går det till när du har beställt din nya iPhone
Det första som händer efter din beställning är att du får en orderbekräftelse via mejl, om du beställt på nätet. Kolla igenom den så att allt stämmer. Beställer du av kundservice eller i butik så får du en muntlig bekräftelse.
Under de närmaste dagarna efter din beställning händer det här:

Tack för din beställning! Du får ett mejl där vi berättar att du kan hitta mer information här.

Dagen efter får du ditt ordernummer och mer information om beräknad leverans av din nya iPhone.

Två vardagar senare kan du söka på beräknad leveranstid.

Nu får du ett sms om att din mobil finns i lager och preliminär leveranstid.
För dig som uppgraderar med Change tillkommer ett steg till, nämligen att du får ännu ett sms när det är dags att hämta mobilen i den butik du valt. Glöm inte att ta med din gamla mobil!
Mer om nya iPhone
Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna – bland annat om leveranstider, hur din köplats funkar och hur du gör för att uppgradera mobil med Change.
Vanligaste frågorna just nu
- Vad är det för leveranstid på iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro och iPhone 16 Pro Max?
- Kan jag använda Change för att uppgradera min gamla mobil till nya iPhone?
- När du beställer nya iPhone får du en köplats som är specifik för den modell, färg och minnesstorlek som du har valt. Det gör att någon som har beställt efter dig kan komma före dig i kön på grund av att hen har valt en annan modell, färg eller minnesstorlek.
- Varken vår kundservice eller butikspersonal kan se vilken plats i kön just du har.
- Tänk på att du köar för en specifik modell, färg och minnesstorlek. Om du ändrar dig vad gäller till exempel färg så hamnar du sist i kön för modellen med den färgen istället.
Uppgradera till nya iPhone med Change
- Kan jag använda Change för att uppgradera min gamla mobil till nya iPhone?
- Hur fungerar det att uppgradera mobilen med Telenor Change?
- Hur vet jag att jag kan uppgradera min mobil till en ny?
- Vad gör ni med alla gamla mobiler som lämnas in till er?
- Vad är det för villkor för att få uppgradera mobilen?
- Hur mycket måste jag betala om jag vill uppgradera min mobil till en ny?
Aktivera ditt e-sim i Mitt Telenor
Har du valt e-sim istället för ett vanligt sim-kort av plast? Grattis, då har du gjort ett bra val! När din iPhone kommer laddar du ner Mitt Telenor-appen från App Store eller går in i mobilens inställningar.
Aktiverar du via inställningar krävs det att du har både din nya och din gamla mobil till hands, att båda är iPhones, och att bägge har iOS 18 eller senare installerat.
Kom igång med e-sim
Du kan även aktivera ditt e-sim via Mitt Telenor på webben.