Starta ett reparationsärende

Vad tråkigt att din vara har gått sönder! Den här guiden är till för dig som vill använda dig av din garanti på mobil, surfplatta eller pryl såsom hörlur, högtalare, spelkonsol eller Apple-tv eller som inte har försäkring via Telenor.

  • Ta bort kodlås

    Innan du startar ett reparationsärende behöver du ta bort eventuellt kodlås som du har på mobilen. Har du en Apple-produkt behöver du dessutom inaktivera "Hitta min iPhone" (gäller även för iPad)

  • Starta ett reparationsärende

    Gå till vår serviceportal för att skapa ett reparationsärende.

    Du behöver inte ange referens/kostnadsställe.

  • Sedan händer detta:

    - Du får en bekräftelse via mail/sms med en länk dit du hela tiden kan följa ditt ärende.

    - Täcks felet av produktgarantin behöver du inte betala något. Annars skickar vi dig ett kostnadsförslag. Inom 5 dagar måste du svara på kostnadsförslaget.

    - Om du godkänner kostnadsförslaget börjar vi direkt att reparera din produkt. Därefter skickar vi tillbaka den till dig eller till den butik du lämnade in den i. Skulle du inte godkänna kostnadsförslaget skickar vi tillbaka mobilen/surfplattan till dig i befintligt skick mot en servicekostnad på 350 kr. Vi kan också skicka den till återvinning kostnadsfritt om du hellre vill det.