Tips om installationen av Mediahubben inte gick bra
Om du inte kommer igång med din tv-tjänst, kan du kontrollera några saker på egen hand:
Funkar det inte alls?
- Se till att alla kablar sitter rätt och är ordentligt instuckna samt att du valt rätt källa (source) på tv:n.
- Starta om tjänstefördelaren/routern. Vänta några minuter, starta sedan om tv-boxen.
Funkar det, men inte så bra?
Är det dålig bild, går lite segt och/eller vissa kanaler saknas?
- Testa att ansluta Mediahubben med kabel direkt till din router istället för att ha den kopplad mot wifi. Använd en märkt LAN-port på din router.
Funkar det ändå inte? Kontakta oss så hjälper vi dig!
Vanliga frågor om Telenor Mediahubb
- Hur gör jag för att använda text-tv med Mediahubben?
- Varför kan jag inte kolla på Netflix via Mediahubben?
- Hur fungerar Chromecast?
- Hur laddar jag ner en app?
- Hur hyr jag film?