Allt om hur du betalar fakturan

När och var?
- Den första fakturan du får när du blir kund hos oss landar i din brevlåda. I din fysiska brevlåda om du skaffat mobilabonnemang, och i din digitala, alltså Kivra*, om du skaffat bredband eller tv.
-
Fakturorna skapas i början av månaden, och finns i Mitt Telenor senast den 8:e varje månad.
- Fakturan ska vara betald i slutet av månaden, exakt datum står på fakturan. Tänk på att bankerna behöver lite tid på sig för att hantera betalningen, så gör den i god tid, speciellt om det är helger (till exempel jul eller påsk) innan.
* är du inte ansluten till Kivra får du en pappersfaktura i din fysiska brevlåda.

Du bestämmer hur!
När din första fakturan har landat i din brevlåda (digital eller fysisk) är det dags att fundera på hur du vill betala i fortsättningen.
- Vill du slippa bry dig om när fakturan ska vara betald? Då skaffar du autogiro. Det innebär att fakturabeloppet dras från ditt konto på rätt datum. Det enda du behöver bry dig om är att se till att det finns pengar på kontot. Läs mer om autogiro
- Vill du ha lite mer koll? E-faktura är din vän. Den kommer i din internetbank och du måste godkänna den innan den betalas. Läs mer om e-faktura
-
Älskar du att swisha? Då väljer du såklart att betala din faktura med Swish i appen Mitt Telenor.
Läs mer om Swish

Osäker?
Är du osäker på om fakturan är betald eller inte? Det kollar du i din internetbank. Är beloppet draget från ditt konto är fakturan betald.
Efter några dagar markeras fakturan som betald även i våra system, vilket du ser i Mitt Telenor.

Får du massa fakturor från oss?
Om du får mer än en faktura i månaden från Telenor beror det på att du har flera tjänster från oss. Har du både mobilabonnemang och bredband eller tv får du två fakturor. Har du dessutom ett företagsabonnemang hos oss som du betalar själv blir det ännu fler.
Konstigt belopp?
Fakturabeloppet kan ändras från månad till månad, och det kan bero på massa olika saker, men det vanligaste är att du har köpt något eller ändrat något i ditt abonnemang. Allt som ingår i beloppet står på fakturan, så titta på den om du undrar vad det är som gör att beloppet är högre eller lägre.
Läs mer
Vanliga frågor om faktura
- Jag har problem med att skaffa autogiro. Vad ska jag göra?
- Hur byter jag betalsätt?
- Hur gör jag för att skaffa eller byta till autogiro?
- Hur ser jag att min ansökan om autogiro/e-faktura gått igenom?
- Hur ser jag min faktura?