Generell information


Komma igång

För att komma igång med din röstbrevlåda så behöver du ringa till 888. Fösta gången du ringer får du spela in ditt namn och ange en PIN-kod. Det är även bra att spela in en egen hälsningsfras för obesvarade samtal och upptagna samtal.

PIN-koden kan inte vara 0000, 1234 eller för enkel. Till exempel 1111. Namnet du spelar in används både i röstbrevlådan och i hänvisningstjänsten om den används.

Borttappad PIN kod
Om du har glömt din PIN-kod kan du skapa en ny genom att ringa till 889 och där trycka 4 (om du befinner dig i Sverige och ringer från ditt eget abonnemang). Du kan även skicka ett SMS till 222 med texten ”röstpin” så får du ett SMS med en ny PIN-kod skickad till din mobil.

Språk
Inställningen av vilket språk som skall användas, svenska eller engelska, görs av företagets administratör på Mitt företag i Telefonboken. Inställningen gäller både för Röstbrevlådan och Hänvisningstjänsten.

Från utlandet
Precis som i Sverige så är det enklast att lyssna av sina meddelanden direkt i mobil eller datorklienten. Men om du skall ringa för att lyssna av dessa så skall du ringa till +46 733-222 888. Där får du uppge ditt telefonnummer och din PIN-kod.

Från annan telefon
Vill du ringa till din röstbrevlåda från en annan telefon än din egen så ska du ringa till 0733-222 321. Där får du uppge ditt telefonnummer och din PIN-kod.

Radering av meddelande
Du kan själv välja att radera ett meddelande i appen, datorklienten eller när du ringer till 888. Raderar du inte ett meddelande själv så kommer det att raderas automatiskt enligt följande:

  • Avlyssnade meddelanden raderas efter 5 dagar
  • Ej avlyssnade meddelanden raderas efter 50 dagar
  • Din röstbrevlåda kan maximalt spara 50 minuters meddelanden totalt

Viktiga meddelanden kan du spara ner som en fil via datorklienten. (Se guide för datorklienten)