Fem appar du borde prova

Vissa dagar känns det som att allt handlar om att öka effektiviteten. Allt detta medan deadline kryper närmre och teamet får mer komplexa frågeställningar att besvara. Men allt går att lösa. Här listar vi fem av de tidsbesparande samarbetsappar som det snackas mest om just nu. Laddas ner där appar hittas.

1. ToDoist

Över tio miljoner användare kan inte ha fel. Här är appen som snabbt och enkelt hjälper dig att hålla koll på allt från pågående projekt till luncher och privata ärenden. Skriv in det du måste komma ihåg och appen hjälper dig med prioritering så att ingenting krockar. ToDoist kan synkas med alla dina skärmar, är gratis för upp till fem personer och max 80 projekt. För större företag finns Premium och Business där priset baseras på antalet användare och objekt.

Läs mer om ToDoist här

2. Trello

Den lättanvända projektplaneringsappen Trello får allt fler användare. Med anslagstavlor, så kallade ”boards” bestämmer du vilka som ska bjudas in och därefter kan teamet snabbt och enkelt dela information och uppdatera varandra under arbetets gång. Basversionen av Trello är gratis men premiumvarianter med fler funktioner finns.

Läs mer om Trello här

3. Slack

Föredrar du chatt framför mejl kommer du att älska Slack. Plattformen kan liknas med ett socialt samarbetsverktyg där strukturen liknar hur sociala medier sorterar innehåll efter kategorier (t. ex. hashtags). Istället för mejlkedjor med olika mottagare ger Slack plats för kanaler där man bara pratar om en sak. Exempelvis new business, buggfix eller när det bjuds på bubbel i köket. Slack finns i tre varianter: Free, Standard och Plus.

Läs mer om Slack här

4. Monday.com

Användarvänlighet har många ansikten. Monday.com är ett av dem. Oavsett om du är en startup eller ett storföretag, välj först en template och fyll sedan i vad som är relevant för ditt team och era projekt. Antal produkter, sålda objekt, statistik, tidscheman, checklistor, ja allt du önskar. Appen hjälper dig att visualisera var i processen ni befinner er. Lika snyggt på storskärmen i konferensrummet som på mobilskärmen i handen. Tjänsten erbjuds för företag i alla storlekar.

Läs mer om Monday.com här

5. Asana

Behöver du strukturera upp arbetet, sätta upp mål, leveranstider och projekt? Då kan Asana hjälpa dig. I Asana bygger du upp projekt med underprojekt som resten av teamet kan följa. Alla får översikt och allt samlat på ett ställe. Asana är lätt att komma igång med och har en gratisversion för upp till 15 personer.

Läs mer om Asana här


Publicerat: 2019-10-23

Vad behöver ditt företag?

Madeleine, Andreas och Fredrik är tre av våra stjärnsäljare som gärna vägleder ditt företag med unika kommunikationslösningar. Allt du behöver göra är att lämna dina kontaktuppgifter så kontaktas du snart.