Spärra ditt mobilabonnemang & sim-kort

Om din mobil har försvunnit kan du spärra ditt abonnemang/sim-kort. Då går det varken att ringa till eller från ditt sim-kort. Har du ett extra sim-kort för data blir det också spärrat. Spärrar du dessutom själva mobilen blir även den helt obrukbar.

Så här spärrar du ditt abonnemang


Mitt Företag & knappval – alltid öppet


Via Kundservice


När du spärrar abonnemanget får du välja en spärrkod. Den uppger du sen när du vill låsa upp abonnemanget igen.

Spärra via Mitt Företag

Ta bort en spärr

Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren via Mitt Företag.

Har du glömt din spärrkod?

För att öppna upp ett abonnemang utan spärrkod, behövs en skriftlig begäran. Underlaget ska vara undertecknat av den som är betalningsansvarig och skickas till:

Telenor Sverige AB
371 80 Karlskrona

Eller till fax: 0455-33 12 22.

Vanliga frågor

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta kundtjänst

Boka tid för ditt supportärende

Boka din tid här