Spärra ditt mobilabonnemang & sim-kort
Om din mobil har försvunnit kan du spärra ditt abonnemang/sim-kort. Då går det varken att ringa till eller från ditt sim-kort. Har du ett extra sim-kort för data blir det också spärrat. Spärrar du dessutom själva mobilen blir även den helt obrukbar.
Så här spärrar du ditt abonnemang
Mitt Företag & knappval – alltid öppet
- Via Mitt Företag.
- Via knappval, ring nummer 020-222 222 eller 222 från en Telenormobil och följ instruktionerna.
Via Kundservice
- Från Sverige: Ring oss på 020-222 222.
- Från utlandet: Ring oss på +46 708 222 222.
Se Kundservice öppettider
När du spärrar abonnemanget får du välja en spärrkod. Den uppger du sen när du vill låsa upp abonnemanget igen.
Spärra via Mitt Företag
Så spärrar du ditt abonnemang via Mitt Företag
Ta bort en spärr
Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren via Mitt Företag.
Har du glömt din spärrkod?
För att öppna upp ett abonnemang utan spärrkod, behövs en skriftlig begäran. Underlaget ska vara undertecknat av den som är betalningsansvarig och skickas till:
Telenor Sverige AB
371 80 Karlskrona
Eller till fax: 0455-33 12 22.
Vanliga frågor
- Hur beställer jag ett nytt sim-kort?
- Hur byter jag pinkod på simkortet?
- Hur kommer jag åt min pukkod?
- Vad är skillnaden på pin-kod och låskod?
- Vad ska jag göra om min telefon försvinner när jag är utomlands?