5 frågor till Jacob

Jacob från Karlskrona drivs av att hitta smarta lösningar på komplexa utmaningar för våra större företagskunder. På Telenor Företagsrådgivning är han den teknikintresserade stämningshöjaren du gärna kan prata svensk fotboll och Malmö FF med.

Jacob Telenor

  

Hur började du jobba på Telenor?
– Telenor spelar en central roll i Karlskrona. Nästan alla har själva jobbat på Telenor eller känner någon som har det. När jag flyttade hem för fyra år sedan, efter en utflykt till Göteborg, visste jag därför att det var en bra arbetsgivare. Jag sökte jobbet och är idag väldigt glad för att jag fick erbjudandet. Det är väldigt lärorikt att jobba här.

Vad gör du om dagarna?
– Min titel är Customer Success Advisor. Det betyder att jag är en rådgivare för våra större företagskunder. Det är ett roligt jobb eftersom jag får en nära kontakt med kunderna. Oftast pratar vi om jobbrelaterade frågor, men desto längre du känt någon kan vi prata om annat också. De blir nästan som extra kollegor, vilket är kul.

Hur lägger du upp arbetet när du får en ny kund?
– När jag får en kundkontakt kan de ha en utmaning som kräver komplexa lösningar. Därför börjar jag med att kartlägga kundens historia med Telenor, hur dialogen sett ut med säljarna och hur vi kan hitta en lösning som gör att kunden känner sig nöjd. För mig är det viktigt att vara väl förberedd första gången jag lyfter luren.

Vad är bra företagsservice enligt dig?
– Jag tycker det är viktigt att förstå kundens behov och kunna ge snabba och transparenta svar. Det ska vara klart och tydligt när vi förväntas återkoppla och komma med en lösning. Det handlar om respekt för kundens verksamhet som ofta är beroende av att våra tjänster ska fungera. Sedan jobbar vi med människor vilket gör det extra viktigt att vara lyhörd kring vad varje individ säger.

Har du något minne från din tid på Telenor som sticker ut?
– Första dagen vi kom tillbaka från pandemin. Wow, vilken känsla det var att få träffa alla igen! Jag insåg hur mycket som jag tagit för givet innan, som att kunna ta en kaffe med kollegorna och mingla. För mig är det sociala viktigt, inte minst för att kunna utbyta erfarenheter och bolla frågor som rör jobbet. Det är något som jag har blivit bättre på att uppskatta.

  

  

Kontakta oss

Personlig företagsservice

Vi hjälper dig med all rådgivning digitalt via chatt, telefon eller video. Välj det sätt som passar dig bäst. 

Öppettider
Vardagar: kl. 8-18

Starta en chatt genom att klicka på ikonen som syns i det nedre högra hörnet.

Vill du hellre ringa eller boka tid, se våra kontaktuppgifter.