Nyhet! Mitt Företag app

Hantera ditt abonnemang enkelt och snabbt och få översikt av din surf var du än är i Mitt Företag app.

Flera smarta funktioner direkt i appen


Med Mitt Företag-appen kan du enkelt hantera ditt abonnemang, se hur mycket surf du har använt och köpa mer surf om det behövs. Appen ger dig en snabb översikt av koder, eventuell bindningstid och vilka tjänster som är aktiverade. Med tillgång till Mitt Företag var du än är har du alltid koll.

Appen kommer att vara under fortsatt utveckling och få ännu fler funktioner framöver. Du laddar ner appen via App Store eller Google Play. Saknar du ett konto till Mitt Företag? Så här gör du

hamta-i-appstore.png   hamta-i-googleplay.png

För dig som medarbetare

I appen får du en snabb översikt av ditt abonnemang och tjänster.

  • Hantera abonnemang, inställningar och tjänster som hänvisning, vidarekoppling och röstbrevlåda
  • Håll koll på hur mycket surf du har förbrukat och köp mer om den tar slut
  • Ändra inloggningsuppgifter och lösenord till Telenor One X
  • Administrera Connect ID-koppling till abonnemang
Få koll på din surf

För dig som administratör

Som administratör får du snabbt koll på företagets abonnemang i appen.

  • Få en snabb översikt av företagets abonnemang. Sök och filtrera på användare och se status på abonnemangen

  • Se statistik för rörliga kostnader

  • Spärra sim-kort

  • Administrera Connect ID-koppling till abonnemang

Saknar du ett konto till Mitt Företag?

Klicka på knappen nedan så guidar vi dig steg för steg hur du skapar ett konto.

Frågor och svar

  • Du loggar in på Mitt Företag app med ditt personliga Connect-ID.

    Har du inte ett Connect ID? 

    Surfa in här och följ stegen för att skapa ett Connect ID.

  • Connect ID är Telenors autentiserings-tjänst. Du kan skapa ett personligt konto per mejladress och sedan koppla flera telefonnummer till detta konto. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Connect ID, det enda som behövs är ett mobilnummer från vilken operatör som helst. 

  • Du skapar enkelt ett nytt Connect ID-konto. Du anger först din e-postadress och sedan det mobilnummer du vill koppla till Mitt Företag. När du har gjort det får du en verifieringskod via sms till det mobilnummer du angav. Bekräfta sedan med koden för att koppla ditt mobilnummer.

  • Är du ny administratör och det är första gången du ska logga in kommer du att få en aktiveringslänk via sms eller e-post.

    1. Klicka på aktiveringslänken i sms:et eller e-postmeddelandet.
    2. Aktiveringsknappen leder till aktiveringssidan.
    3. a. Verifiera att uppgifterna stämmer för det konto du vill claima
      b. Om du saknar Connect ID konto skapar du ett nytt konto genom att klicka på "Skapa Connect ID konto"
      c. Har du ett konto sedan tidigare loggar du in med befintligt konto via knappen "Logga in med Connect ID".

    Efter att du skapat eller loggat in med befintligt konto, kommer du till startsidan Mitt Företag och aktiveringen är klar. Hädanefter loggar du in via telenor.se/mittforetag för att komma åt både Mitt Företag och Företagsportalen.