Vad vill du registrera?

Skapa konto för medarbetare

Jag är medarbetare

Som medarbetare kan du hantera ditt abonnemang, se surfmängd och anpassa dina tjänster i Mitt Företag. Du skapar ett Telenor ID och sedan lägger du till ditt abonnemang i Mitt Företag.

Få tillgång till Mitt Företag

Jag är firmatecknare

Om ditt företag inte har haft ett självbetjäningskonto hos oss tidigare behöver du som firmatecknare först ansöka om behörighet till Mitt Företag. När du fått tillgång kan du själv lägga till fler administratörer via Mitt Företag.

Chatta med oss eller ring så hjälper vi dig.

Frågor och svar

  • Om företaget redan har ett självbetjäningskonto så kan den som är inloggad som huvudadminstratör lägga till nya administratörer via Mitt Företag.

    Lägg till en administratör i Mitt Företag

    1. Logga in på Mitt Företag
    2. Skifta till Företagsportalen med hjälp av den blå rutan högst upp. Tryck på ikonen för företagsinställningar.
    3. Välj Hantera administratörer.
    4. a) Om administratören redan finns registrerad i Företagsportalen kan du gå vidare till steg 5.
      b) Skapa en ny administratör, välj vilka kontobehörigheter administratören ska ha och tryck på spara.
    5. Skicka en aktiveringslänk till administratören via sms eller e-post.
    6. Administratören måste sedan aktivera sitt konto via aktiveringslänken för att få rätt administratörsbehörigheter.
  • Telenor ID, som är en uppdatering av Connect ID, är Telenors inloggningslösning som du använder för att logga in på våra tjänster.

    Tjänster som använder Telenor ID: Mitt Företag, Mitt Företag app, Telenor One 2.0, Webbutiken för företagskunder, Mitt Telenor, Capture, Mina Kontakter och Wifi Management.

    Du kan skapa ett personligt Telenor ID med din mejladress eller mobilnummer. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Telenor ID.

    Är du företagskund? Här kan du läsa mer om uppdateringen

  • Du kan se mer information om ditt Telenor ID och byta e-postadress, telefonnummer och lösenord på https://manage.telenorid.com.

    Uppdatera inloggningsuppgifter

    1. Gå till https://manage.telenorid.com 
    2. Välj Sign in längre ner på sidan.
    3. Logga in med ditt Telenor ID.
    4. Klicka på boxen där det står Sign in options.
    5. Här kan du uppdatera dina inloggningsuppgifter.

    Glömt lösenord

    1. Gå till inloggningssidan där du vill logga in.
    2. Ange din e-postadress eller ditt mobilnummer.
    3. Ange verifikationskoden som skickas till dig via sms eller e-post.
    4. Välj Glömt lösenord.
    5. En återställningskod skickas till dig via sms eller e-post.
    6. Ange återställningskoden
    7. Skapa ett nytt lösenord!
  • Du kan använda samma uppgifter som för Connect ID när du loggar in via Telenor ID, din e-postadress eller ditt mobilnummer. När du loggar in med e-post får du en kod skickad via mejl och vid inloggning med mobilnummer skickas det som sms.

    Har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit verifikationskoden skickas behöver du höra av dig till oss. Kontakta oss på 020-222 222  om du har problem med att logga in så hjälper vi dig.

    Glömt lösenordet? 
    Om du har glömt lösenordet kan du börja med försöka logga in. Uppge din e-postadress eller mobilnummer och verifiera med engångkoden som skickas via mejl eller sms. Sedan väljer du "Glömt lösenord". Då skickas en återställningskod till dig via sms eller e-post.

  • You need a Telenor ID to be able to login to many of our services, like Mitt Företag. 

    Start by going to the login page and select "Create Telenor ID".

    Create Telenor ID with your email

    1. Add your email.
    2. Confirm with the validation code received by email.
    3. Choose a password.

    Create Telenor ID with your mobile phone number

    1. Add your mobile phone number
    2. Confirm with the validation code received by SMS.
    3. Add your email.
    4. Confirm with the validation code received by email.
    5. Choose a password.