Spärra din mobil

Om din mobil har blivit stulen eller försvunnit på något annat sätt kan du spärra den. Du bör också spärra abonnemanget så att din mobil inte går att använda alls.

Så här gör du för att spärra din mobil:

  1. Börja med att göra en polisanmälan.
  2. Spärra därefter mobilen via Mitt Företag eller ring oss på 020-222 222, så hjälper vi dig. Du kommer få uppge mobilens IMEI-nummer och det diarienummer du fått från Polisen. Du får också välja ett lösenord på åtta tecken som behövs ifall mobilen hittas igen.

Om mobilen dyker upp igen

En stöldspärrad mobil låser du som administratör upp via Mitt Företag. Du får fylla i IMEI-nummer och Polisens diarenummer tillsammans med det lösenord du valde när du spärrade mobilen. 

Glöm inte att meddela polisen att din mobil kommit till rätta igen.

Vanliga frågor

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta kundtjänst

Boka tid för ditt supportärende

Boka din tid här